Tasó László, az NFM államtitkára egy nagyváradi fórumon számolt be a magyar állam közlekedésfejlesztési terveiről. Beszédében elmondta, a jövő héten átadják az építési területet a kivitelezőnek az M35-ös Debrecen déli részétől Berettyóújfalu felé vezető szakaszának megépítésére. Ahogy arról beszámoltunk, az útvonal kivitelezését a Duna Aszfalt és a Hódút nyerte el.
Az államtitkár hozzátette, ezt az utat a 4-es fejlesztése köti majd be Berettyóújfalutól a román határig. A projekt felhívása május 31-től már látható az európai uniós értesítőben, lehet tehát pályázni a kivitelezésére, ami 81 milliárd forintba kerül. Ezt a munkát most ősszel kezdik el, és 2018 végéig be kell fejeződnie.
Az államtitkár Cseke Attilának, a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) Bihar megyei parlamenti képviselőjének meghívására érkezett Nagyváradra. A fórumon az erdélyi politikus arról tájékoztatott, hogy a határ romániai oldalán továbbra sem épül az autópálya. Noha a román autópályák és országutak társasága (CNADNR) 2015 áprilisában választotta ki a kivitelező román-spanyol cégcsoportot a 64 kilométeres Bors-Berettyószéplak szakasz befejezésére, és pénzt is rendelt az idei költségvetésből a munkálatok elvégzésére, a kivitelező még mindig nem látott munkához. A CNADNR honlapján fellelhető adatok szerint a konzorciumnak 2017 májusában kellene befejeznie a bihari szakaszon évekkel ezelőtt félbehagyott építési munkálatokat. A felerészben már megépített út befejezésére 701 millió lejt (49 milliárd forint) szán a román kormány.
Cseke Attila kijelentette, vagy szerződést kellene bontani a kivitelezővel és új versenytárgyalást kiírni a munkára, vagy megegyezésre kellene jutni vele, és azonnal elkezdeni az építést.
(erdon.ro)