Év végén indulhat az új pályaszakasz építése, melynek köszönhetően az 1-es villamos eléri az Etele teret, ezzel együtt pedig a Kelenföldi pályaudvart és a 4-es metrót is.
Ahogy augusztusban beszámoltunk róla, még az idén elindulhat az 1-es villamos újabb meghosszabbítása a fővárosban, hiszen minden terv megkapta a szükséges szakhatósági engedélyt.
Ennek megfelelően a Budapesti Közlekedési Központ szerdán közzétette az ajánlati felhívást az 1-es villamos Etele és Fehérvári utak kereszteződésétől az Etele térig tartó új szakaszának megépítésére. A beruházás emellett kiterjed a villamos Könyves Kálmán körúti szakaszának felújítására is, a Győrffy István út és Mester utca között.
A majdani nyertes a Hengermalom út – Fehérvári út csomópontban lévő jelenlegi végállomást részben átépíti, az 1,7 kilométer hosszú új pálya pedig az Etele út végén a Somogyi út irányába kanyarodik majd. Itt, az Etele téren kerül kialakításra az új 4 vágányos végállomás. A tervezett beavatkozások során a közműhálózatban kiváltásokra, a közművek védelembe helyezésére, újak építésére van szükség.
Az ajánlatok benyújtásának határideje november 14., így az építkezés legkorábban idén év végén indulhat, és előreláthatóan 13 hónapot vesz igénybe.
Egy év alatt építik meg Bosznia-Hercegovina legnagyobb naperőművét 100 millió eurós beruházással az ország déli részén található Stolac közelében, Komanje Brdónál.
Funkcióváltás és felújítás révén megmenekülhet az enyészettől Sármellék 40 éve üresen álló vasútállomása. A helyszín kultúrtörténeti szempontból is izgalmas, itt rögzítették a Fekete István regénye alapján készített Tüskevár című ifjúsági filmsorozat néhány jelenetét.