Év végén indulhat az új pályaszakasz építése, melynek köszönhetően az 1-es villamos eléri az Etele teret, ezzel együtt pedig a Kelenföldi pályaudvart és a 4-es metrót is.
Ahogy augusztusban beszámoltunk róla, még az idén elindulhat az 1-es villamos újabb meghosszabbítása a fővárosban, hiszen minden terv megkapta a szükséges szakhatósági engedélyt.
Ennek megfelelően a Budapesti Közlekedési Központ szerdán közzétette az ajánlati felhívást az 1-es villamos Etele és Fehérvári utak kereszteződésétől az Etele térig tartó új szakaszának megépítésére. A beruházás emellett kiterjed a villamos Könyves Kálmán körúti szakaszának felújítására is, a Győrffy István út és Mester utca között.
A majdani nyertes a Hengermalom út – Fehérvári út csomópontban lévő jelenlegi végállomást részben átépíti, az 1,7 kilométer hosszú új pálya pedig az Etele út végén a Somogyi út irányába kanyarodik majd. Itt, az Etele téren kerül kialakításra az új 4 vágányos végállomás. A tervezett beavatkozások során a közműhálózatban kiváltásokra, a közművek védelembe helyezésére, újak építésére van szükség.
Az ajánlatok benyújtásának határideje november 14., így az építkezés legkorábban idén év végén indulhat, és előreláthatóan 13 hónapot vesz igénybe.
A STRABAG az új orosházi aszfaltkeverő üzemét energiatakarékos berendezésekkel és megújuló energiaforrásokkal szerelte fel. Az üzem képes a kisebb környezeti terhelést jelentő mérsékelten meleg hőmérsékletű aszfaltok előállítására és a visszanyert aszfalt újrahasznosítására is.
Önkormányzati forrásból mintegy 1,7 milliárd forintot fordít Kaposvár a közvilágítási rendszerének rekonstrukciójára. A beruházástól a közvilágítási költségek 40 százalékos megtakarítását várják.