Használaton kívüli épületből jön létre fogadóközpont a tévétorony mellett, ahol játszótereket és golfpályát is építenek.
A kivilágítása után környezetének megújításával folytatódik a pécsi tévétorony 2019 elejéig tartó mintegy 450 millió forintos turisztikai fejlesztése. A projektről Páva Zsolt, Pécs polgármestere és Hoppál Péter, a város és térsége fideszes parlamenti képviselője közleményben számolt be.
A baranyai megyeszékhely egyik legkedveltebb, a Misina-tetőn található látványossága tavaly kapott korszerű LED-es világítást. A napokban ugyanakkor átadták a munkaterületet az európai uniós pályázati forrásból finanszírozott projekt második ütemének megvalósítására hivatott kivitelezőnek.
A munkálatok során egy használaton kívüli épület rekonstrukciójával információs pontot, kiállítóteret, kávézót, jégpályát és minigolfpályát alakítanak ki. Emellett utakat, járdákat, buszfordulót újítanak fel, padokat helyeznek el és egyebek mellett játszótereket építenek. A közbiztonságot térfigyelő kamerák felszerelésével növelik.
Hangsúlyozták, a pécsi önkormányzat célja, hogy e beruházással bővítse turisztikai kínálatát, folytassa az állatkert modernizációjával megkezdett, a mecseki városrészt érintő attrakciók fejlesztését. A tévétorony a kivitelezés ideje alatt is látogatható, gyalog, autóval és tömegközlekedéssel egyaránt megközelíthető.
A túlzott hierarchiától mentes, rugalmas szerkezetre, több évtizedes szakmai rutinra és az egész országot lefedő gyártókapacitásra alapozza sikereit az EuroAszfalt Kft., amelyet ezúttal a műszaki igazgatója segítségével mutatunk be. Tompos Attila egy folyamatosan változó mátrixként látja az útépítést, amelyben szerinte igenis megteremthető a fiatalokat megszólító vonzerő.
A NIF Zrt. megbízásából a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma építi az M6-os autópálya Bóly és horvát határ közti mintegy 20 kilométeres szakaszát, melynek különböző alprojektjeiről lapunk is rendszeresen beszámol. A Strabag Facebook-oldalán tett közzé egy videót, melyben azt mutatja be, hogyan működik az a Szajkra telepített félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. Többek között kiderül: a félmobil kialakítású létesítmény előnyei közé tartozik az is, hogy nem igényel alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető különböző helyszínek között.