2024.11.21, Csütörtök
Ezzel a projekttel készítette elő az M1-es háromsávosítását a Colas
Fotók: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu

Ezzel a projekttel készítette elő az M1-es háromsávosítását a Colas

magyarepitok.hu

2019.05.20. 08:00 - Gyöngyösi Klaudia

A felújítás ideje alatt megszélesített ideiglenes pályával tartották fent a forgalmat.

Hirdetés

Háromszáz méter hosszú próbaszakaszt épített a Colas Út Zrt. az M1-es autópálya Tatabánya centrumhoz közeli részén a mintegy 6 km hosszú autópálya szakasz felújításon belül. A március végén kezdődött beruházás a jobb pálya haladó- és leállósávját érintette.

Az országban az autópályák építésekor általában cementes kötőanyagú alapréteget alkalmaznak. Ennél a próbánál azonban a hagyományostól eltérő pályaszerkezetet hoztak létre, amit zúzottkő alappal készítettek. Ehhez a  pályaszerkezet típushoz vastagabb aszfaltpályaszerkezetre van szükség, mint a cementes kötőanyagú alapréteg esetében. A pályaszerkezet felépítését a Magyar Közút kezdeményezte az M1-es autópálya jövőbeni 2x3 sávossá bővítése miatt.

A képre kattintva galéria nyílik

Kétféle pályaszerkezet épült

Az egyik pályaszerkezet típus az M1 autópálya jövőbeni bővítéséhez tervezett végleges pályaszerkezet. A másik típus pedig ideiglenes célokat fog szolgálni.  A majdani felújítás során ugyanis szükséges lesz az egyik pályán,  2x2 sávon a forgalom fenntartására. Erre az ideiglenes pályaszerkezetre csak az autópálya 2x3 sávossá történő bővítési munkái alatt lesz szükség, és a végleges pályaszerkezet építése során elbontásra kerül. Mindkét próbaszakasz 150-150 méter hosszúságban épült.

A próbaszakaszok célja, hogy teszteljék a pályaszerkezet típusok forgalom alatti viselkedését és megbizonyosodjanak arról, hogy a tervezett pályaszerkezet az elvárt élettartam alatti igen nagy forgalmi terhelést várhatóan meghibásodás nélkül fogja elviselni.    

Galéria

Mi épül?ColasútépítésTatabányaM1-es autópálya

Hírlevél

Hirdetés