A jelenlegi időszakban mintegy 660 kilométernyi vasútvonalat újítanak fel, további 440 kilométernyi vonalon végeznek villamosítást.
„Mintegy ötezer milliárd forintot fordít a kormány 2024-ig közúti és vasúti fejlesztések előkészítésére és kivitelezésére” – jelentette ki Mosóczi László az Innotéka Magazinnak adott interjújában. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára többek közt részletes tájékoztatást adott Magyarország vasútfejlesztési stratégiájáról, a legfőbb fejlesztésekről is beszámolva.
Az államtitkár szavaiból kiderült, 2010 óta a kormány alapvetése, hogy a hazai közösségi közlekedés gerincét a vasút adja. „Bár jelentős volument ad az elkövetkező évek ráfordítása,
az időszerűvé váló, indokolt fejlesztési igények többszörösen haladják meg a támogatások nyújtotta pénzügyi lehetőségeket”
– mutatott rá a politikus. „Ebben az időszakban a már megvalósított, folyamatban lévő és tervezett fejlesztésekben felújítunk mintegy 660 kilométernyi vasútvonalat, 440 kilométernyi vasútvonalat pedig villamosítunk.”
Mosóczi László a nagyobb volumenű fejlesztésekről egy összegzést is adott. Jövőre befejeződik két nagy jelentőségű elővárosi fejlesztés, a kivitelezők Kelenföld–Pusztaszabolcs és Rákos–Hatvan között is végeznek majd a munkálatokkal. Előbbit a Mészáros és Mészáros Kft., illetve a Vasútépítők Kft. alkotta konzorcium, utóbbit a Strabag Vasúttechnika Kft. és a Belfry PE Kft., valamint a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezi.
„A korszerűsítésektől és a kapcsolódó menetrendi kínálat bővítéstől a székesfehérvári és esztergomi vonalon tapasztalhatóhoz hasonló utasszám-növekedést várunk” - fogalmazott az államtitkár.
Szintén 2020-ban fejezik be a Püspökladány–Ebes szakasz fejlesztését az R-Kord Kft. és a V-Híd Zrt. kivitelezésében. Az államtitkár az induló beruházások közül a vasúti hálózat egyik legfontosabb elemeként szolgáló déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítését, továbbá a Püspökladány–Biharkeresztes vonal villamosítását emelte ki. A hidat a Duna Aszfalt fogja korszerűsíteni, míg a villamosításra nemrég írta ki a kivitelezői közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Az interjú teljes szövegét itt lehet elolvasni.
Mintegy öt kilométer hosszan épülnek kerékpárutak Zala vármegyében a kis-balatoni régióban.
Az épülettömbök elhelyezkedése kiemelt városképvédelmi jelentőséggel bír; a történeti homlokzatok megőrzik eredeti arculatukat, visszaállítva a régi színezésüket.