A városrendező beruházás szimbolikus központi elemei kezdik felvenni végső formájukat a SWIETELSKY munkájával.
Legutóbb az év elején számoltunk be a különböző közlekedési eszközök pályaudvarait egy-egy helyszínen összpontosító intermodális csomópontépítkezések közül elsőként elindult kaposvári projektről. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában a kivitelező SWIETELSKY Kft. itt többek között az alábbi feladatokat végzi el:
Emellett 79 db új P+R parkoló épül és 67 db felújításra kerül a Csik Ferenc sétánynál, valamint 29 db új P+R parkoló épül a MÁV felvételi épülete mellett, így az elbontott óvóhely területén is várakozhatnak majd az autósok.
A legjelentősebb beruházások között szerepel egy új, gyalogos-kerékpáros híd a Petőfi tér és a Kapos folyó között, amely impozáns volta miatt méltán válhat majd Kaposvár új szimbólumává.
A közlekedési központ fontos eleme lesz még az az új közúti felüljáró, amely a Hársfa utca és a Baross Gábor utca találkozásánál megépülő körforgalomból indul, és vezet majd át a vasút felett. Az ívelt pálya a túloldalon egy újabb körforgalomba torkollik, amely a Béla király utca korrekciós szakasza és a meghosszabbított Csik Ferenc sétány találkozásánál épül meg.
Most a SWIETELSKY projektvezetője, Honti Krisztián tájékoztatta a lapunkat a munkálatok egy részének előre haladásáról.
Elmondta: május elején a kerékpáros-gyalogos hidat ideiglenesen forgalomba helyezik, bár nem teljes szélességében, hanem félpályán, illetve az ikonikusnak szánt felvezetőrámpák sem készültek még el, így a vasúti peron és a Gilice utca között ideiglenesen lépcsőtornyok segítségével használhatják a gyalogosok.
Kiderült: a Béla király úti felüljárón már a befejező munkák zajlanak, így többek között a szigetelést védő öntött aszfalt elhelyezése, illetve a korlátszerelési munkák is.
A csatlakozó töltések kialakításánál ezzel együtt még több feladat is hátravan: a déli oldalon földmunkákkal haladnak, az északi oldalon pedig a csatlakozó körforgalmat építik ki, illetve még az ehhez csatlakozó aszfalt és térőburkolat kialakítására van szükség (a CKT-réteget már lehelyezték, illetve a szegélyeket is).
A Csik Ferenc sétányon a kerékpárút, a járdák és a parkolók építkezésén dolgozik a SWIETELSKY, illetve a közvilágítás kialakításán (ez utóbbi itt már szinte teljesen elkészült).
Emellett végül megtudtuk még: a Budai Nagy Antal utca és a Baross Gábor utca találkozásánál található körforgalomnál is megkezdték a munkát, melynek java része várhatóan a nyáron készül el.
Mindössze kilenc hónap alatt építette fel az 5300 négyzetméteres gyártócsarnokot a Weinberg.
A Dunakeszi Diáknegyed részeként megépült uszodát előcsarnokkal, illetve egy 33 méteres úszómedencével alakította ki a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. és a LATEREX Építő Zrt. konzorciuma.