2024.04.25, Csütörtök

Hirdetés

Bővül a budapesti Akadémia Park melletti P+R parkoló
Illusztráció / Dernovics Tamás - magyarepitok.hu

Bővül a budapesti Akadémia Park melletti P+R parkoló

magyarepitok.hu

2020.06.23. 08:00 - Gyöngyösi Klaudia

A HE-DO Kft. munkájában megvalósuló átépítéssel és bővítéssel a két helyszínen egyidejűleg 109 autó tud majd parkolni.

Hirdetés

Elkezdte a budapesti Akadémia Park melletti P+R parkoló átépítését és bővítését a HE-DO Kft. A munkálatokra a közbeszerzési eljárást a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. írta ki, a beruházás pedig nettó 307 millió forintból valósul meg.

„A jelenleg 76 gépjármű befogadására alkalmas P+R parkolót a tervek szerint 85 férőhelyesre bővítjük, az Akadémia bejáratától balra elhelyezkedő területen pedig újabb 24 parkolóállást alakítunk ki” – nyilatkozta lapunknak Timár Gellért, a HE-DO Kft. projektvezetője.

 

„Az átépítéssel és bővítéssel a két helyszínen egyidejűleg 109 autó tud majd parkolni. A területet körülvevő értékes idős fák megóvása érdekében a parkolóhelyeket vízáteresztő térkőburkolattal és pályaszerkezettel alakítjuk ki. A parkolóhelyek közötti zöld szigetekbe 18 fát és 560 cserjét is elültetünk” – fejtette ki a projektvezető.

A kivitelezés során átépülnek és megújulnak a felszín alatti Invitech, Novotron, ELMŰ, Magyar Telekom, NSN TraffiCom közmű-, és hírközlőhálózatokok is. A parkolóban a szakemberek kiépítik a BK Forgalomirányítás hálózatát, amely kamera képeken keresztül, rendszám felismerő funkcióval és forgalomszámlálóval tudja majd a parkoló telítettségének állapotát továbbítani az üzemeltetőnek.

 

A beruházásban a környezetvédelemre is nagy hangsúlyt fektettek

Közvilágítási hálózat is épül a parkoló területén, ahol alépítményi szinten 4 elektromos töltőállomás lesz kialakítva és további 16 helye előkészítve. A közeli villamos vágányok mellé 160 méteren keresztül a sínektől korláttal elválasztott gyalogjárda épül.

Az építkezés a fák védelme miatt azok körülkalodázásával kezdődött, majd a régi parkoló elbontásával folytatódik.

„Ezt követően a közmű építők veszik át a munkaterület, akik felkutatják és azonosítják a kábeleket, elkészítik alépítményeiket, végrehajtják a kábel befűzéseket és átterheléseket, valamint megszüntetik a régi nyomvonalakat” – mondta Timár Gellért.

 

Az építés csak ezután kezdődhet el a bevágás készítésével, valamint a vízelvezető rendszerek, alépítmények, burkolatalapok, a peronelemes járda, valamint a szegélyek és burkolatok kivitelezésével. A befejező fázisban kerülnek helyükre a közvilágítási és kamera oszlopok, a forgalomszámláló hurkok és kamerák, megtörténik a növénytelepítés, a forgalomtechnikai jelzések és burkolati jelek elhelyezése.

A P+R parkoló átépítésének határideje 2020 ősze.

 

Mi épül?HE-DOBudapestparkolókP+R parkoló

Hírlevél

Hirdetés