Egy lépcsőzés nélküli átjárót építenek Budapest belvárosában.
A Széll Kálmán téren zajló projekt részeként közvetlen, szintbeli átjárót nyitnak a tér és a Krisztina körút között. Az építkezés ideje alatt a Layher ideiglenes lépcsője áll a gyalogosok rendelkezésére.
A buszok által is használt Várfok utcára a tér felől lépcső és mozgólépcső, a Krisztina körút felől pedig egy rövid, lejtős utca vezet fel. Az átalakítással megszűnik a feljáró, de megmarad a mostani mozgólépcső, és mellette új átjáró létesül, illetve egy új gyalogoslépcső vezet majd fel a magaslat tetejére. Így a buszforgalom továbbra is zavartalanul tud működni a Várfok utcán.
Korábbi cikkünkben beszámoltunk az M3-as metróvonal rekonstrukciójának helyszínén használt Layher lépcsőkről, amelyek hozzájárultak a főváros egyik legjelentősebb közlekedési beruházásának sikeréhez.
Emellett további budapesti helyszíneken is Layher lépcsők segítik a főváros infrastrukturális és rekonstrukciós beruházásait.
A Gemenc Állvány Cégcsoport tervezte és kivitelezte a Széll Kálmán téri ideiglenes lépcsőt a gyalogosforgalom kiszolgálására, a kültéri mozgólépcső felújítás idejére. A Layher lépcsők az Allround állványrendszer alapelemeiből és néhány kiegészítő felhasználásával könnyen és gyorsan felépíthetők.
A Széll Kálmán téri ideiglenes lépcső építése során Allround alapelemeket és standard lépcsőelemeket használtak a szakemberek és egy 750-es dupla szélességű lépcső került megépítésre, középen elválasztó gyerekbiztos korláttal.
A 750-es lépcsők építkezésen és közforgalomban - rendezvényeken, vasúti átjáróként, gyalogos forgalom átterelésére - egyaránt használatosak nagy teherbírásuknak köszönhetően.
A biztonságos Layher lépcsők azon kevés termékek közé tartoznak, amelyek megfelelnek a közforgalmú lépcsőkre vonatkozó szigorú előírásoknak. A teherbírás, fokmagasság, fokszélesség, illetve a pihenők gyakorisága és mérete is szabályozott.
A Széll Kálmán téren felépülő lépcsőt a Gemenc Állvány Cégcsoport tervezte Layher mérnökök segítségével. A szakemberek 3D-s mérőműszerrel végeztek állapotfelmérést a beépítendő lépcsőszerkezethez, és a LayPlan állványtervező szoftver támogatta őket a tervezéskor.
A Budán közlekedők így egy dupla szélességű, középen gyerekbiztos korláttal és Layher acél járólappal ellátott szerkezetet vehetnek igénybe.
A termék terhelhetőségét és megbízhatóságát az is mutatja, hogy legalább egy évig fog állni a forgalmas csomópontban.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.