A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. folytatja szalagkorlát-építési programját, amely a két keréken közlekedők nagyobb biztonságát szolgálja.
Újabb 13 helyszínen, több mint 800 méternyi motorosbarát szalagkorlátot helyez ki a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. – hangzott el a 66-os úton, Mánfa térségében tartott sajtótájékoztatón, ahol megkezdődött az első védőelem építése.
A HUMDA szakértőinek, valamint a Dél-Dunántúli Motoros Egyesület kezdeményezésére indult programban telepítendő modern, energiaelnyelő, alácsúszásgátló korlátok
a motorkerékpárosok által kedvelt útvonalakat teszik biztonságosabbá.
A biztonság hangsúlyos szerepet kap a HUMDA most induló új mobilapplikációjában is, amelyben számtalan hasznos információ mellett vezetéstechnikai oktatóvideókat is megtalálhatnak az érdeklődők.
A motorosbarát korlát lényege, hogy közvetlenül a talaj szintje felett is fut egy elem, ami meggátolja, hogy a motoros átcsússzon a korlát alatt, vagy ami még rosszabb, hogy a korlát lábának csapódva életveszélyes sérüléseket szenvedjen. Az első két védőelemet tavaly ősszel Bajna és Héreg között helyezték ki az 1119-es út két kanyarjában. A kedvező visszajelzések nyomán a munka idén is folytatódik:
12 Baranya megyei és egy borsodi szakaszon épül összesen 802 méternyi szalagkorlát.
A HUMDA megalakulása óta nagy figyelmet fordít a motoros társadalomra – emlékeztetett Ivacs Balázs, az Ügynökség operatív igazgatója. Eltökélt célunk a közlekedésbiztonság javítása, ezért a tavalyi három után idén már hat helyszínen szerveztünk vezetéstechnikai tréninget a kétkerék szerelmeseinek. A képzéseken csaknem 1300 motoros vett részt, a program jövőre is folytatódik – mondta Ivacs Balázs, hozzátéve: a folytatódó szalagkorlát-építési program is a két keréken közlekedők nagyobb biztonságát szolgálja.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője tartalmasnak és hatékonynak nevezte a HUMDA-val és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal (OBB) között tavaly kötött együttműködési megállapodást. Pécsi Norbert Sándor elmondta: a Magyar Közút hagyományosan sokat tesz a motorosok biztonságáért: tavaly a Bajna-Héreg útvonalon motoros burkolati jeleket festettek fel, a most folytatódó szalagkorlát-építés pedig remélhetőleg sok motoroséletet ment majd meg.
A sajtótájékoztatón Ivacs Balázs felhívta a figyelmet a HUMDA új mobiltelefonos applikációjára is. Az App Store-ból és a Play Áruházból letölthető alkalmazásban szinte mindent megtalálhatnak az érdeklődők. A versenypályák és szervizek elérhetőségei mellett többek között éttermek, helyi nevezetességek és túraútvonalak között válogathatnak.
Ezen felül versenyzői adatok, balesetmegelőzési tanácsok, túraszervező, illetve ajánló is fellelhető a programban, ahol még a veszélyes útszakaszok, úthibák és balesetek bejelentésére is van lehetőség. Az operatív igazgató elmondta: a HUMDA app-ban oktatóvideó-sorozat is indul, amelyben a szlalomozásról, a veszélyhelyzetek kikerüléséről, a vészfékezésről, valamint a helyes üléspozícióról és a kezelőszervek beállításáról is tanulhatnak gyakorlott szakértőktől az autósok és motorosok. A Drive Safety és a Moto Safety online verziója, így aki nem tudott részt venni a képzéseken a videókból megtanulhatja a legfontosabb ismereteket.
Mindössze kilenc hónap alatt építette fel az 5300 négyzetméteres gyártócsarnokot a Weinberg.
A Dunakeszi Diáknegyed részeként megépült uszodát előcsarnokkal, illetve egy 33 méteres úszómedencével alakította ki a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. és a LATEREX Építő Zrt. konzorciuma.