Az Épkar Zrt. és a Nyír-Wetland Generál Zrt. munkájával megvalósuló komplexumban már a tetőelemek kerülnek a helyükre.
Látványos szakaszához érkezett Nyíregyháza új stadionjának építkezése. Mint ahogyan arról korábban is beszámoltunk, a régi, már a szocreál korszakban történt építésekor is elavultnak számító korábbi stadion elbontását követően 8150 férőhelyes, mintegy 12.200 négyzetméteres létesítményt alakítanak ki, 10 ezer négyzetméteres központi pályával. A fejlesztésen az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából az Épkar Zrt. és a Nyír-Wetland Generál Zrt. dolgozik.
A multifunkciós komplexumban a labdarúgó mérkőzések mellett koncerteket és más rendezvényeket is szerveznek majd. Elkészültével a város közösségi élete is egy jelentős új központot kap.
A futballstadiont a modern, UEFA-2 kategória követelményeinek megfelelően adják át.
A projekt jelentősen előre haladt az elmúlt hónapokban. A jelenlegi állapotáról Illés Gábor, az Épkar építésvezetője tájékoztatta lapunkat. Elmondta, a tetőfedőlemezek elhelyezése elkezdődött, ezek a monolit vasbetonpillérekre támaszkodó fém tartószerkezeten kapnak helyet (ez utóbbit a Weinberg ’93 Kft. gyártotta és szerelte, minderről lapunk még a fémszerkezet felépítésekor készített videót – a szerk.)
Illés Gábor rámutatott: a tetőszerkezet alapjául szolgáló vasbetonszerkezetű stadion-fejépület, lelátó és a kapcsolódó részelemek kivitelezése már egyre jobban közeledik a kész állapothoz. Bemutatta a jelenleg zajló, elsősorban homlokzati, szakipari és más munkálatokat:
Kifejtette: a külső területeken közmű építés elérte a 70%-os készültséget, továbbá a szeptember elején a záportározó is a helyére kerül.
Hozzátette: a projektnek szintén fontos eleme még egy különálló épület, a sportközpont is, mely két emeletes kialakítású, és fitneszteremmel, öltözőkkel valamint büfével készül el. Itt most a belső szakipari munkákkal haladnak az Épkar és a Nyír-Wetland szakemberei, a hidegburkolás szeptember elejére fejeződik be.
Szintén szeptember elején pedig a külső területeken is egy új munkafázisba lépnek és elkezdik a térkövezést is – zárta összefoglalóját az építésvezető.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.