2019.03.21, Csütörtök

Nagyot lépett előre a magyar padlógyártó

Hegedűs Gergely

2016.04.15

A tatabányai után kecskeméti fejlesztésbe kezdő Graboplast egy év alatt megduplázta nyereségét. A győri vállalat a speciális padlók terén tovább erősítené meghatározó európai szerepét.

Több mint kétszeresére, 467 millió forintra nőtt a Graboplast Zrt. adózott nyeresége tavaly, a 2014. évihez képest.

A több mint 80 országba exportáló győri székhelyű vállalat közleménye szerint a 2015-ös pénzügyi beszámolóját a társaság közgyűlése csütörtökön egyhangúan elfogadta. A győri, kecskeméti és tatabányai gyártó bázisokkal rendelkező padlógyártó árbevétele 3 százalékkal, 18 milliárd forintra nőtt 2014-hez képest, amelynek kilencven százaléka exportból keletkezik. Az alkalmazottak száma tavaly több mint hetvennel nőtt, megközelítette a 640-et a fejlesztéseknek köszönhetően.

Idén februárban nyitották meg a vállalat új gyártó egységét, a Grabo Design Padlógyárat Tatabányán. A 6,2 milliárd forintból felépült új bázis a vállalat beruházási programjának első lépcsője volt, és olyan új technológiával előállított padlóburkolatok készülnek ott, amelyek piaca világszerte tíz százalék feletti növekedést mutat.

A vállalat a következő időszakban Kecskeméten is jelentős összeget fektet be, 2017 végéig tovább növelik a foglalkoztatottak számát. A bács-kiskuni megyeszékhelyen tavasszal olyan beruházás kezdődött, amely lehetővé teszi a vállalat versenyképességének és exportbevételeinek további növekedését.

A tájékoztatásban Jancsó Péter, a Graboplast elnök-vezérigazgatója kifejtette, az exporttevékenység fejlesztésével a vállalat célja az új padlótípusoknál az átlag feletti növekedés elérése, ezáltal a speciális padlógyártók meghatározó európai szereplőjeként piaci súlyának további növelése.

A cég a lakossági padlók előállítása mellett saját fejlesztésű speciális padlóburkolatokat gyárt Győrben és Tatabányán, illetve parkettát készít Kecskeméten. A cég a világ egyik legnagyobb busz- és vonatpadló-gyártója, a vállalat készítette például a riói és a sanghaji metró padlóját.

A magyar tulajdonban lévő Graboplastot 1905-ben alapították Győrben (eredetileg linóleumpadló, bőrvászon és viaszos vászon gyártására), 2015-ben 18 milliárd forint árbevételt ért el, az összeg több mint 90 százaléka exportpiacokról származott. A cég a lakossági padlók előállítása mellett saját fejlesztésű speciális padlóburkolatokat gyárt Győrben és Tatabányán, illetve parkettát készít Kecskeméten, összesen 550 ember foglalkoztat. A Graboplast az elmúlt évtized során úgy alakította át működését, hogy mára a speciális padlógyártó piac egyik meghatározó európai szereplőjévé vált. A Graboplast padlóit jelenleg több mint 80 országban használják. A cég húzóágazata mára a sportpadlógyártás, melyben tavaly 50 százalékos növekedést értek el.

(mti)

építőipari gyártókIparági hírekGraboplast Zrt.