2024.11.24, Vasárnap

A 111 km hosszú, Kecskemétet Békéscsabával összekötő M44-es gyorsforgalmi út építése három ütemben valósul meg. Ahogy korábban beszámoltunk róla, a leghosszabb, középső szakasz épül meg először: ez a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Tiszakürt és a Békés megyei Kondoros közti 62 km-es rész. A kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési felhívást ma jelentette meg a NIF Zrt. A kivitelezés 2016 utolsó negyedévében kezdődhet.


A képre kattintva nagyobb méretben is megtekintheti a térképet!

Az új nyomvonalú, 2×2 forgalmi sávos gyorsforgalmi úton épül:

  • 4 különszintű csomópont,
  • 44 alul- és felüljáró,
  • Cserkeszőlőnél és Kondorosnál egyszerű pihenő,
  • Szarvasnál komplex pihenő,
  • a Kőrös folyó felett egy 450 méter hosszú acél ívhíd, díszvilágítással,
  • egy kisebb híd a Dögös-Kákafoki csatorna felett,
  • egy háromnyílású híd a Mezőtúr-Orosháza vasútvonal felett,
  • Kardosnál üzemmérnökségi telep.

Az ajánlati felhívás az M44 másik két szakaszára várhatóan 2016 végén jelenik meg. Ezek a Nagykőrös-Tiszakürt (31 km) és a Kondoros-Békéscsaba (18km) közötti részek. Eredményes eljárás esetén mindkét szakasz építése 2017-ben indulhat.

A kivitelezés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában valósul meg.

(nif.hu)

(kép: behir.hu)

Galéria

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Útépítésgyorsforgalmi utakKondorosTiszakürt