2024.04.19, Péntek

A Rába közgyűlése április közepén fogadta el a 10,5 milliárd forintos program indításáról szóló javaslatot, amely a következő másfél évtized stratégiájának első állomása. Jövőre érkezhetnek győri gyárukba az új eszközök, amelyeket 2018-ban helyezhetnek üzembe. A sorozatgyártás 2018 végén vagy 2019 elején indul. Az évi 100 ezer helyett 150 ezer járműbe kerülnek majd be termékeik, a részegységek helyett pedig teljes tengelyeket szállítanak. „Az egyedi eszközök legyártáshoz jelentős előleget kell majd letenniük a partnereiknek” – közölte Pintér István elnök-vezérigazgató a társaság csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján. A beruházáshoz hétszázalékos támogatást szeretnének igénybe venni, de annak lehetőségét egyelőre vizsgálják, hogy milyen forrásból.

A beruházás keretében

  • átalakítják a meglévő üzemet,
  • infrastrukturális, energetikai és gépészeti fejlesztéseket hajtanak végre,
  • a kovácsolás mellett a megmunkálási képességet is fejlesztik,
  • a tengelytest- és a tengelycsuklógyártás kapacitása 100 ezerről 150 ezer darabra nő,
  • javul a hatékonyság, a minőség és a munkakörnyezet.

A fejlesztési program célja, hogy növeljék európai piaci részesedésüket, ezzel fokozva a profitabilitásukat, mivel a Rába az indiai, kínai és dél-amerikai vetélytársak költségszintjén termel. Gazdasági környezetükről szólva az elnök-vezérigazgató elmondta: piacaik zöme továbbra is küszködik, a mezőgazdasági gépek terén átmeneti lassulás tapasztalható. A Rába járműalkatrész-termelését viszont támogatta a Suzuki új modelljének sikere.

A társaság csütörtök reggel publikálta első negyedéves gyorsjelentését, amely szerint az előző év azonos időszakához képest 31 százalékkal, 9,59 milliárd forintra csökkent a Rába Járműipari Holding Nyrt. árbevétele az év első három hónapjában, az üzemi eredmény 42 százalékkal, 232 millió forintra esett.

(MTI)

Mi épül?autóipar