A fejlesztési tervek elkészülte után tavasszal már a látványos munkaelemek is beindulnak a HE-DO Kft. kivitelezésében zajló beruházásban.
Újabb szakaszhoz érkezett az Y-híd és a tehermentesítő út megépítése Miskolcon a HE-DO Kft. kivitelezésében - adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).
A nettó 13,5 milliárd forint értékű fejlesztés kiviteli tervei elkészültek, így a téli útüzemet követően beruházásában tavasszal már látványos munkavégzéssel folytatódik a Martinkertváros felé vezető Y-híd és a kapcsolódó infrastruktúra kivitelezése.
Az építési munkákat megelőzően márciusban megkezdik a közműkiváltásokat, amelyek kisebb helyi forgalomkorlátozással és terelésekkel járnak majd.
Ugyanakkor jelentősebb forgalmirend-változásra csak a jövő év elejétől számíthatnak a közlekedők.
Az új közlekedési folyosó a 3-as főút Király utcai szakaszát köti be a pályaudvar térségébe, elkerülve és tehermentesítve a piacnak és autóbuszállomásnak is helyt adó, nagyforgalmú Búza teret. Ennek érdekében a Király utcából jobbra kiágazó Vörösmarty utcát bővítik négysávosra 570 méter hosszúságban. Ez vezet fel az Y-hídra, aminek egyik ága (jobbra) a Martinkert városrész felé vezet majd, a másik pedig (tovább egyenesen) a Tiszai Pályaudvar felé.
Utóbbi irányban a híd kiváltja a jelenlegi szintbeli vasúti kereszteződést a Pfaff Ferenc utca végénél. Ennek közelében a Vörösmarty utcán, illetve Kisfaludy utcán jelenleg két kisebb vasúti híd vezet át a sínek felett. A beruházásban létrejövő Y-híd mindhárom érintett vasúti átjárót egyszerre váltja ki.
A projektben megtörténik a Vörösmarty utca új szakaszának kialakítása is 160 méteren a selyemréti átkötésig, egy új jelzőlámpás csomópont kialakításával. A 3-as és a kibővülő Vörösmarty utca találkozásánál turbó körforgalom épül, a Tiszai pályaudvarnál egy száz férőhelyes P+R parkoló létesül. A Martinkertvárosba vezető Kisfaludy utca korrekciója és burkolatépítése is megtörténik 175 méteren.
A közlekedési szempontokat figyelembe véve a beruházás több ütemre bontva valósul meg. A NIF Zrt. a mostani közleményében részletesen ismertette a beruházás ütemeit, a várható forgalmi változásokra is kitérve.
A munkálatok első ütemében a kivitelező az Y-híd Vörösmarty és Kisfaludy utcák találkozásától keleti irányban tervezett támaszait alakítja ki, valamint az ezen támaszok által határolt területen kezdi meg a híd és a kapcsolódó támfal építését.
A munkák ebben a fázisban a forgalom jelentősebb zavarása nélkül zajlanak, így a környező utcákban nem kell számítani terelésre, forgalmi-rend változásra.
Várhatóan a jövő év elején, a beruházás második ütemében kezdik meg a Vörösmarty utcai jelenlegi felüljáró bontását és a híd építését. A munkálatok ideje alatt a Vörösmarty utca mintegy 250 méteres szakaszát lezárják a Lenke utca és a Pfaff Ferenc utca között, ebbe az irányba tervezetten a Bajcsy-Zsilinszky utca, vagy a József Attila utca felé lehet majd kerülni.
Ebben a fázisban a Király utcából jobbra kiágazó Vörösmarty utcát a híd munkálataival párhuzamosan 570 méter hosszúságban négysávosra bővítik.
A Király és a Vörösmarty utcák keresztezésében a meglévő jelzőlámpás csomópont helyén új, korszerű, háromsávos, jelzőlámpával szabályozott turbó rendszerű körforgalmat létesítenek.
A Soltész Nagy Kálmán és a Vörösmarty utca keresztezésében lévő jelzőlámpás csomópontot is átépítik, új kanyarodó sávok létrehozásával. A munkálatok ezen ütemében jelentősebb forgalmirend- változásra készülhetnek a közlekedők.
A harmadik ütemben a híd Kisfaludy utcai támaszait építik meg, valamint az ezen támaszok által határolt területen a hidat és a kapcsolódó támfalat. Ekkor is számíthatnak a közlekedők jelentősebb mértékű forgalomkorlátozásra.
Az ideiglenes forgalmi ütemekhez kapcsolódó aktuális korlátozásokról a fejlesztés teljes ideje alatt a beruházó NIF Zrt. folyamatosan tájékoztatni fogja a lakosságot.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.