A projekt részeként az útépítési munkákat a Délút Építő és Bányászati Kft. végzi.
A mezőhegyesi 20-as major területén új parkoló, feltáró út, valamint belső kerékpárút létesül, emellett több szakaszon a major belső úthálózatát is felújítják – informálta lapunkat a kivitelező. A fejlesztés Mezőhegyesen, a Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt. telephelyein valósul meg.
A 39-es majorban a belső úthálózat elemei kerülnek felújításra, illetve járdák épülnek ki, továbbá a mezőhegyesi temető melletti út kerül felújításra, nemesített padka kiépítésével.
A beruházás értéke több mint nettó 93,6 millió forint, melyet a Tangazdaság saját forrásból finanszíroz. A projekt a Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt. megrendelésére készül, az útépítési munkákat a Délút Építő és Bányászati Kft. végzi.
A projekt célja a Tangazdaság alapfeladatainak ellátását segítő infrastruktúra fejlesztése, így a telephelyeken belüli közlekedési és logisztikai feladatok kiszolgálása. A belső úthálózatokat főként mezőgazdasági vontatmányok veszik igénybe, így a meglévő utak felújítása mellett olyan új belső utak is épülnek, melyek a nagyobb szerelvények mozgatását is segítik.
Mindezek mellett a fejlesztések a turisztikai célokat is szolgálják, illetve támpgatják a kerékpározást és egyéb aktív kikapcsolódási formákat is.
„A Délút Építő és Bányászati Kft. a projekten belül útépítési kivitelezői feladatokat lát el, ez alatt értendő az újonnan épülő utak esetében a terület előkészítése, az útalap-építés, valamint az aszfaltozási munkák elvégzése” – nyilatkozta lapunknak Balog Péter a Délút Kft. képviseletében.
A felújítandó utak esetében a meglévő burkolatok előkészítése (marás, kátyúzás), aszfalt kötő-és kopóréteg építése valósul meg.
Az utóbbi hetekben lezajlottak az előkészítési munkák, az újonnan épülő szakaszokon megépültek az útalapok, jelenleg a szegélyek építése zajlik, November második hetében pedig indulnak az aszfaltozási munkálatok.
A munkák mindkét telephely esetében december elején zárulnak.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.