A napokban közel 90 helyszínen, összesen 235 kilométeren indulnak meg vagy folytatódnak a felújítások.
Rendszeresen írunk a Magyar Közút Nzrt. útfelújítási csomagjairól, legutóbb februárban tettünk közzé egy több tíz elemből álló listát. Ezek azonban általában csak egy-egy elemét, esetleg kisebb részét fedik le az állami kezelésű közúthálózatot kezelő cég teljes éves projektjeinek, így egy most érkezett közleménynek köszönhetően teljesebb képet kaphatnak olvasóink a 2021-re tervezett útfelújítások mértékéről.
A cég tájékoztatójából kiderül: az időjárás jobbra fordultával visszatérnek a közutakra a kivitelezők munkagépei. A tavasszal tömegesen meginduló útfelújítások az év végéig összesen több mint ezer kilométeren tehetik kényelmesebbé és biztonságosabbá az autózást, buszozást.
Az elmúlt évtizedben több mint 6000 kilométernyi útszakasz rendbetétele készült el, az elvégzett beruházások összértéke 755 milliárd forint volt
-fejtik ki és hozzáteszik: a 2010 előtt felhalmozódott karbantartási lemaradás ledolgozása mindmáig rengeteg feladatot jelent, a kormány több útfelújítási programban, jelentős részben hazai forrásból támogatja a fokozatos előrehaladást.
A márciusban induló felújítások közül a leghosszabb egybefüggő szakaszon a Nyírtura-Nyíradony összekötő út újul meg mintegy 9,5 kilométeren (a közbeszerzési adatok szerint a Strabag-csoport cégeinek munkájával). Közel 2,5 milliárd forintos árával a legnagyobb értékű beruházás a Nyúl-Ménfőcsanak mellékút komplex fejlesztése, amely teljes csapadékvíz rendezést is tartalmaz (itt szintén Strabag építkezik a közbeszerzési adatok szerint). A domboldalról rendszeresen lezúduló vizeket egy zárt csatornán keresztül vezetik be egy élő vízfolyásba. Az 1-es főút budaörsi szakaszán hét buszöblöt újítanak fel, a megállók a jelenlegi térköves helyett jóval nagyobb teherbírású bazaltburkolatot kapnak.
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: az idei beruházások összértéke akár meg is haladhatja a 300 milliárd forintot.
Az országos közútkezelő a téli üzemeltetési időszak végével, március 15-étől egészen őszig ütemezetten adja át a munkaterületeket a kivitelezőknek.
„A napokban 87 útszakaszon, összesen 235 kilométeren indulnak meg vagy folytatódnak a teljes körű felújítások. A tavasszal megkezdődő korszerűsítések összértéke meghaladja a 37 milliárd forintot”
- nyilatkozta a szakpolitikus.
Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója kiemelte:
A tavalyhoz képest közel megkétszereződő mennyiségű teljes körű felújítás számos térség úthálózatán érezhető javulást hoz.
"A legtöbb beavatkozási igény a mellékúthálózaton jelentkezik, ennek megfelelően a projektek döntő része idén is alsóbbrendű szakaszok állapotát rendezi tartósan. De nem feledkezünk meg a többi utunkról sem, hiszen 2021-ben összesen 143 ezer tonna aszfaltot használhatunk fel a lokális és nagyfelületű javításokhoz” - mutatott rá.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.