Az új szakasz megépülésével a Pest megyei település bekerült a nemzetközi kerékpározás vérkeringésébe.
Lapunk figyelemmel kíséri a fővárosi agglomeráció legújabb kerékpárútjának alakulását. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában és a Penta Általános Építő Kft. kivitelezésével megvalósuló, az EuroVelo 6 kerékpáros útvonal Budapest és Dunakeszi közötti szakaszát pénteken délelőtt nyitották meg sajtótájékoztató keretében.
Befejeződtek a munkálatok a Dunakeszit Budapesttel összekötő, 5,36 kilométeres kerékpárúton, amelynek egy része vízparti környezetben, magas fák alatt, a gyalogos sétánytól elválasztva vezet a páratlan panorámájú Duna-parton. Az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút-hálózat részeként megépült szakasznak nemcsak turisztikai szerepe lesz, sokaknak a munkába és iskolába járást is megkönnyíti majd.
Ahogyan korábban írtuk, tavaly tavasszal kezdődtek meg a munkálatok. A projektben teljesen új kerékpárutat építettek 4,9 kilométeren, 440 méteren pedig kerékpározásra kijelölt utat alakítottak ki. A Penta szakemberei több mint 1200 köbméter aszfaltot építettek be, és 100 jelzőtáblát helyeztek ki. A fővárosi agglomeráció legújabb kerékpárútja Budapesten a Vasrózsa utcai kerékpárúttól indul.
A 2-es főút mellett halad Dunakeszi irányába a Pallagi utcai körforgalmú csomópontig, különálló, 3,3 méter széles pályával, amely így előzésre is lehetőséget ad.
A körforgalmon való átvezetés után azonos burkolatszélességgel a Folyam utcáig vezet az önálló kerékpárút. Így a nagyon forgalmas főút helyett külön kerékpárúton, biztonságosan és kényelmesen lehet biciklizni. Az Újszőlő utcáig új nyomvonalú, vegyes használatú utat adtak át. Az Újszőlő utca és a Liget utcai kerékpárútnál található végpont között szintén új nyomvonalú kerékpárútszakaszt építettek ki.
Új kerékpáros pihenőhelyet alakítottak ki a vízparton a Katonadombnál, kényelmes lehetőséget biztosítva egy-egy rövid megállásra vagy étkezésre. Itt egy információs táblát is kihelyeztek, amely a környék nevezetességeit mutatja be.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: „Az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút hazai szakaszának fejlesztése ütemezetten valósul meg Rajkától Budapesten át Százhalombattáig. A leggyorsabban előkészített szakaszok kivitelezése már be is fejeződött, a fővárosból Dunakeszi mellett tavaly ősz óta a túlparton, Szentendre felé is járható a felújított kerékpárút. Még idén nyáron megindul, és jövőre befejeződhet a dunaalmási és a Gönyű-Komárom szakaszok kivitelezése. 2022 nyaráig kerékpározásra alkalmas töltésburkolat épül a Csepel-szigeten, Ráckeve és Makád között, teljes hosszban megújul a kitáblázás a Budapest-Dunavecse szakaszon.”
Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos hozzátette: “A 3,3 méter széles új útszakasz része a franciaországi Nantes-ból kiinduló, a Fekete-erdőt érintő, a Duna mentén a Fekete-tengerig részben már megépült, 3600 kilométer hosszú Eurovelo 6 elnevezésű nemzetközi kerékpárút-hálózatnak. Az útvonal 450 kilométer hosszan szeli át Magyarországot, lehetővé téve a biciklis turizmus fellendítését is. Szerte Európában több százezer családnak nyújt már megélhetést az aktív turizmusnak ez a formája, és Magyarországon is fontos részévé válhat az idegenforgalomnak.”
Tuzson Bence, a térség országgyűlési képviselője kiemelte: „Mindent megteszünk azért, hogy aki Dunakeszin vagy a környező településeken egészségesen és környezettudatosan szeretne élni, annak meglegyen rá a lehetősége. Az a célunk, hogy csökkentsük a közlekedés által a környezetre rótt terhet és egészségesebbé tegyük az itt élő emberek és családok mindennapjait a kerékpáros közlekedésen keresztül is.”
Dióssi Csaba, Dunakeszi polgármestere hangsúlyozta: „Amikor elindult az építkezés, még csak reményünk volt arra, hogy Dunakeszi is becsatlakozhat az országos kerékpáros vérkeringésbe. Ma már a gyakorlat mutatja, hogy megvalósult, hiszen nap mint nap több száz kerékpáros használja.”
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta: „A NIF Zrt. kiemelt figyelmet fordít beruházásai során a környezet védelmére, a növényvilág megóvására. Erre jó példa, hogy az önkormányzattal együttműködésben olyan műszaki megoldást találtunk, amely az érintett környezet megőrzésével jár. A környezeti terhek csökkentése érdekében a kerékpárút nyomvonalát minimálisan módosítottuk, így elkerülhetővé vált a nagy mennyiségű fakivágás. A kivágott fák másfélszeres pótlásán túl 800 darab cserjét is elültettek a szakaszon. Az Újszőlő utcánál pedig egy meder alatt szigetelt árkot alakítottak ki, amelyben az összegyűjtött csapadékvíz el tud párologni, ezzel megakadályozva, hogy az útról szennyeződések jussanak a talajba.”
A fejlesztés nettó 750 millió forintból, az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós (VEKOP) forrásból valósult meg.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.