A Penta munkájával épülő 5,36 kilométeres útvonal a nemzetközi EuroVelo hálózat része, a Dunánál ér majd véget.
Már a befejező szakaszába lépett az építkezés a fővárosi agglomeráció legújabb kerékpárútján, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában. A munkaterületet tavaly márciusban vette át a Penta Általános Építő Kft., nyáron már beszámoltunk a projekt előre haladásáról, most pedig a NIF-től kaptunk újabb információkat az építkezésről.
A fejlesztésben várhatóan május elején 5,36 kilométernyi új kerékpárutat adnak át, amiből 4,92 kilométer új nyomvonalon készül el részben unió (VEKOP), részben hazai forrásból.
A kivitelezés már a befejező szakaszában tart, a hónap végéig minden szakaszon elkészül az aszfaltburkolat és kialakítják a forgalomtechnikai jelzéseket, valamint befejezik a növények telepítését is (a kivágott fákat pótolták és közel 800 új cserjét ültetnek), ezt követően az tereprendezési munkák következnek. A műszaki átadás-átvételt követően a forgalombahelyezési eljárást kell lefolytatni a hivatalos megnyitáshoz.
Az új út nyomvonala Budapesten a Vasrózsa utcai kerékpárúttól indul és Dunakeszi irányába a 2-es főút mellett halad a Pallagi utcai körforgalmú csomópontig, különálló, 3,3 méter széles pályával. A körforgalmon való átvezetés után szintén azonos burkolatszélességgel a Folyam utcáig vezet az önálló kerékpárút.
Ennek köszönhetően lehetővé válik a kerékpárosoknak, hogy a korábban számukra balesetveszélyes 2-es sz. főút helyett külön kerékpárúton, biztonságosan tudják megtenni a távot.
A Folyam utcában a Meder utcáig forgalomtechnikai beavatkozásra alakítják ki a kerékpáros közlekedés lehetőségét, majd az Újszőlő utcáig új nyomvonalú vegyes használatú utat adnak át. Itt egy meder alatt szigetelt árokban gyűjtik össze párologtatni a csapadékvizet, amivel megakadályozzák, hogy az útról szennyeződések jussanak a talajba. Az Újszőlő utca és a Liget utcai kerékpárútnál található végpont között szintén új nyomvonalú kerékpárútszakaszt építenek ki.
A szakaszon egy új kerékpáros pihenőhelyet adnak át, a dunakeszi Katonadombnál. Itt utcabútorokat, kerékpártárolókat és egy információs táblát is elhelyeznek – ez utóbbi a környék nevezetességeit mutatja be.
A kerékpárutat a térségben élők pozitívan fogadták, és várják az elkészültét. Ez abból is látszik, hogy több helyen is elkezdenék használni az átadás előtt is, illetve a gyalogosok és a kutyasétáltatók is szívesen rámennek az épülő kerékpárútra. Ez azonban balesetveszélyes, a jelenleg még kivitelezés alatt álló munkaterületen – hívja fel a figyelmet a beruházó NIF Zrt.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.