Az EBH INVEST Ybl-ös hallgatók számára rendezett programjában a részvevők egy izgalmas csapatjáték keretében ismerhették meg a kivitelezés részleteit.
Korábban már beszámoltunk az EB HUNGARY INVEST Kft. és az Óbudai Egyetem Ybl Miklós Építéstudományi Kara közötti együttműködésről. A projekt keretében a vállalat rendszeresen ellátogat az egyetem állásbörzéire, támogatja az Ybl gólyatábort, emellett projektlátogatásokat szervez kivitelezései helyszíneire.
Korábban az 1885-ben épült Andrássy úti Krausz palota műemléki felújításának részleteibe pillanthattak be a hallgatók, március végén pedig az Eiffel Műhelyházában jártak, ahol a vállalat próbatermek kialakítását végezte el a Magyar Állami Operaház megbízásából. A munka 2021 szeptemberében kezdődött, és 2022 március végén fejeződött be.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk a Magyar Államvasutak Kőbányai úton található egykori Északi Járműjavító területén alakították ki az Opera multifunkcionális háttérbázisát és játszóhelyét.
Az összes épület alapterülete 29 ezer négyzetméter. Ebből az Eiffel csarnok 25 ezer négyzetméteres épület, mely az itt játszott színdarabok díszleteinek, kellékeinek, valamint jelmezeinek színvonalas tárolását is lehetővé teszi.
Az EBH INVEST munkájával épületen belül, a korábban konténeres tárolásra szánt óriáscsarnok területén házi színpadot, zenekari próbatermet, rendpróbatermeket, balett-termet és gépészeti mezzanint alakítottak ki 1415 négyzetméteren. A balett- és a zenekari terem álmennyezetébe akusztikai hangelnyelő paneleket helyeztek el.
A munka során 114 tonna acélanyagot és 2321 négyzetméter gipszkartont építettek be.
Az EBH INVEST projektvezetője egy izgalmas csapatverseny keretében vezette körbe a 15 diákot és a kísérő tanárt.
A csapatokra osztott hallgatók egy hibalistát követve tudtak pontokat szerezni, ami nagyon hasznos gyakorlati tapasztalatot adott számukra.
A projektlátogatás végén céges ajándékcsomagot kaptak a résztvevők. Az egyetem visszajelzése alapján a diákok élvezték a kirándulást, és jövőben szívesen részt vennének hasonló programon.
„Minden EBH-s projektlátogatás ilyen király?” – kérdezte egy első évfolyamos hallgató, aki most volt először ilyen eseményen.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.