2024.10.16, Szerda

Légi felvételeinket ugyan nem a Google Mapsról vettük, ám ezeken Ön is megnézheti a magasból, hogy hogyan épül 7,1 km hosszan, 2x1 sávon az elkerülő szakasz, amit 2015 második felében már használhatnak a közlekedők.

Az 55 sz. másodrendű főút a dél-alföldi és a dél-dunántúli régiók egyik fontos közúti folyosója, országhatárral közel párhuzamosan haladva Szegedet köti össze a Dél-Dunántúllal. Az országhatárral párhuzamos vezetésből adódóan nem csupán országos, de határon átnyúló jelentőségű is az útvonal, hiszen három ország határátkelőhelyei is megközelíthetőek innen: Szegeden keresztül a nagylaki (magyar-román), a röszkei, az ásotthalmi, a tompai, a hercegszántói (magyar-szerb) és az udvari (magyar-horvát). Az útvonal további jelentőségét adja, hogy Magyarországon a legdélebbi állandó közúti átkelési lehetőséget biztosítja a Dunán (bajai Türr István híd).

A főút egészen a Bács-Kiskun megyei Mélykútig egyedül Mórahalom belterületét érinti. A fokozatosan növekvő forgalmi terhelés egyre inkább előtérbe helyezi a város tehermentesítését az átmenő forgalomtól, illetve a káros környezeti hatásoktól.

Az új nyomvonalon 7,1 km hosszan, 2x1 sávon épülő elkerülő szakaszon 3 körforgalmi csomópontot létesítünk: az elkerülő út Szeged felőli kezdeténél, az 5432 j. (Bordány- Zákányszék- Mórahalom) összekötő útnál, illetve az elkerülő út Baja felőli végénél. A Vágói csatorna felett egy új 3 nyílású, 26 m hosszú vasbeton hidat építünk. A nyomvonal mentén 944 db fát és 26.700 db cserjét telepítünk.

A mórahalmi elkerülő kivitelezését a Colas Út Zrt.- Délút Kft. konzorcium végzi, nettó 4.633.473.901 forint értékben, 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával.

nif.hu