A 337 méter hosszú híd felszerkezetének kialakítása tovább folytatódik a monolit, helyszínen készülő vasbeton lemez építésének előkészítésével.
Májusban számolt be lapunk a miskolci tehermentesítő út és az Y-híd építésének egyik fontos és látványos momentumáról, miszerint szemmel láthatóvá váltak a hídpillérek.
Ahogy azt már korábban is megírtuk, az egész város közlekedésére kiható komplex projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában jön létre, kivitelezését a HE-DO Kft. végzi a Speciálterv Kft. munkájával elkészült tervek alapján, ezen belül a műtárgyépítési feladatokat a KM Építő Kft. látja el.
A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a csaknem 13,5 milliárd forintból épülő híd építése az ütemtervnek megfelelően zajlik. Eszerint a Tiszai-pályaudvar felé vezető ágon az előregyártott gerendák felhelyezését követően két ütemben már elvégezték a pályalemez betonozását, valamint folyamatosan zajlik a CLC Construct Kft. által szintén előregyártott támfal elemek közötti feltöltés.
A 337 méter hosszú híd felszerkezetének kialakítása tovább folytatódik a monolit, helyszínen készülő vasbeton lemez építésének előkészítésével. Ezenkívül a további állványzat építését és a betonacélok szerelését is végzik a szakemberek.
A forgalomterelés II. ütemének bevezetésére a meghosszabbított Csokonai Vitéz Mihály utca forgalomba helyezésével 2021. május 16-án került sor. Ezt követően azonnal megkezdődött a munka az Y-híd Kisfaludy utcai ágán is, ahol elkészült a cölöpalapozás, és már készül a cölöpöket összefogó gerenda is.
Továbbá elindult a Pfaff Ferenc utával párhuzamos szervizút nyomvonalának kialakítása a humuszréteg eltávolításával, valamint a Vörösmarty utcán már megkezdődtek a hírközlési hálózatok kiváltási munkái is.
Itt majd a tényleges útépítés a közműkiváltások elvégzését követően, vagyis 2022-ben várható, ekkor kezdődik meg a körforgalom építése is.
A 92. számú Miskolc-Bánréve-Ózd vasútvonal keresztezésében, a munkaterületen lévő vasúti átjáró külön kerékpáros átvezetése 2021. június 21-én befejeződött.
Habár a MÁV számára forgalomba helyezték a vasúti átjárót, a közforgalom részére az átjáró továbbra is zárva tart.
Az Y-hídon kerékpárosok közelekédési lehetőségeit vizsgálják és a híd alatt átvezető szakaszon kerékpárutat is tervezik az önkormányzattal és a városi kerékpáros szervezetekkel közösen. Az Y-híddal és a Kisfaludy utcai műtárggyal párhuzamos, a 80. számú vasútvonal fölötti kerékpáros hidat is magában foglaló kerékpáros útvonal tervezése tehát zajlik, előreláthatólag 2021. év végére adják ki az építési engedélyt. Mindezek mellett folyamatos az Y-hídon való kerékpáros közlekedés biztosításának vizsgálata.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.