A Magyar Közút közel 2 milliárd forintos beruházását a Soltút Kft. kivitelezte, a hídépítéshez útfelújítás is kapcsolódott.
Pincehelyen március 8-án átadták a a 61-es főúthoz tartozó, teljeskörűen átépített Kapos-hidat. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. közel 2 milliárd forintos beruházását a Soltút Kft. kivitelezte. Az ünnepélyes átadón Süli János, tárca nélküli miniszter és Szilvai József Attila, Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója is részt vett.
A projektben a rossz állapotba került régi hidat lebontották, helyére új került. A forgalmat az építkezés idején egy ideiglenes híd bonyolította le.
A Magyar Közút beszámolója szerint az ideiglenes híd és az ahhoz vezető út kialakítását követően a munkálatok 2021 tavaszán a régi híd bontásával kezdődtek. Ezzel párhuzamosan elindultak az új híd építésének munkálatai, majd 2021 őszén a híd próbaterhelése is sikeresen lezajlott.
A szegély-, aszfalt, és korlát építési feladatok teljeskörű befejezését követően a forgalom immár jelzőlámpa nélkül két sávon haladhat. Az új hídhoz vezető útszakaszon a szakemberek megerősítették a pályaszerkezetet a 61-es főút közel 250 méteres és a Kölesd-Pincehely összekötő út 40 méteres szakaszán. A híd egyik oldalán járda épült, melyet összekötöttek a főút melletti meglévő járdákkal is.
Az ünnepélyes átadón tartott beszédében Süli János kiemelte, a felújított híd naponta több ezer több ezer jármű áthaladását teszi lehetővé. "A felújítás fontos része annak az átfogó térségfejlesztési csomagnak, amely révén lényegében az összes Paksról kiinduló út rekonstrukciója megtörtént, de új kerékpárutak is épültek, vasúti fejlesztésre is sor került, illetve folyamatban van az új Duna-híd kivitelezése is" - mutatott rá a miniszter.
Szilvai József Attila a projekt kapcsán elmondta, az elmúlt években az útfelújítási projektek domináltak, azon belül az egyes útszakaszokon található kisebb-nagyobb híd műtárgyak is korszerűsödhettek. "Ugyanakkor a Magyar Közút beruházásai között is kiemelkedik ez a munka, hiszen itt nemcsak felújításról, hanem egy teljesen új híd építéséről van szó" - hangsúlyozta.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.