A FŐMTERV Zrt. tervezheti a hazánk keleti régiójában található nagy forgalmú főutak burkolatmegerősítését.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben kihirdette Kelet-Magyarország főútjainak 11,5 tonnás burkolatmegerősítés-tervezésére vonatkozó eljárás eredményét. A nettó 1,5 milliárd forint értékű munkát a FŐMTERV Zrt. és a VONALVEZETŐ Kft. végezheti el.
A három részből álló feladatban a FŐMTERV
A VONALVEZETŐ feladata a 493-es főút Baktalórántháza − Nyírbátor (41-471 út között) szakasz burkolatmegerősítésére vonatkozó engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése.
A tervek szerint a 22-es főút Rétság és a 21-es főút közötti változó szakaszokon összesen 30 kilométer hosszon erősítik meg a burkolatot. A 2x1 sávos úttal párhuzamosan 60 kilométer hosszon kerékpárutat alakítanának ki. A munka része 7 csomópont korrekciója és 9 híd felújítása.
A 2x1 sávos 26-os főúton Kazincbarcika és az országhatár között mintegy 25 kilométer hosszúságú szakaszon erősítenék meg a burkolatot. Az itt található 10 hidat szükség szerint felújítják, valamint megközelítőleg 16 kilométeren az úttal párhuzamosan kerékpárutat alakítanának ki.
A munka tartalmazza egy Putnokot elkerülő út tanulmánytervének készítését északi és déli nyomvonal vizsgálatával.
A 493-es számú 2x1 sávos közút 41-es főút – Nyírbátor szakaszát mintegy 17 kilométer hosszon erősítenék meg, amelyből 14,4 kilométer külterületi, 2,6 kilométer a belterületi szakasz. A munka során 2 új körforgalmat is kialakítanának, valamint Ófehértó és Nyírgyulaj között új 5,2 kilométer hosszú kerékpárút épülne.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.