A Soltút kivitelezésében már zajlanak a munkálatok a közel 9 kilométeren megépülő új úton.
Október 27-én letették az 53-as főút soltvadkerti északi elkerülő útjának alapkövét. A NIF Zrt. nettó 15,8 milliárd forintos beruházását a SOLTÚT Kft. kivitelezi a Speciálterv Kft. és az Uvaterv Zrt. tervei alapján. A munkálatok már folyamatban vannak, és tervszerűen haladnak az eseményen elhangzott információk szerint.
A 8,8 km hosszú nyomvonalon 5 db körforgalmú csomópont, 1 db különszintű vasúti keresztezés, 1 db 0,8 km hosszú bekötőút és 1 db kerékpáros aluljáró épül majd, valamint mobil csoportos ellenőrző pontok megvalósítása is a projekt részét képezi.
Az újonnan épülő útszakasz az 53-as és 54-es főút csomópontjától indul egy kis ívvel az országos jelentőségű lápterület minél kisebb érintettsége érdekében. A nyomvonal külön szinten keresztezi a Budapest-Kelebia vasútvonalat, ennek érdekében közel 50 méter felszerkezeti hosszal bíró, kétnyílású híd épül.
Az 53-as 54-es főút közös szakaszán a jelenlegi vasút átjáró megszűnik: szerepét az újonnan épülő híd veszi át. Az 53-as és az 54-es csomópontja valamint a megszüntetendő vasúti átjáró közötti szakasz szervizútként fog a továbbiakban funkcionálni. Az új elkerülő a vasúti híd utáni csomópontnál indul, addig az 53-as és az 54-es főút közös szakasza valósul meg (lásd a fenti térképen).
Az alapkőletételen beszédet mondott Mosóczi László, miniszteri tanácsadó, Font Sándor országgyűlési képviselő, Temerini Ferenc, Soltvadkert polgármestere és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.
Mosóczi László úgy fogalmazott, a soltvadkertiek két-három éven belül hatalmas előrelépést tapasztalhatnak majd közlekedési lehetőségeikben és ennek nyomán idővel a helyi gazdaságban és foglalkoztatásban is. Font Sándor ehhez azt fűzte hozzá, hogy a projekt által a helyiek több mint 30 éves vágyát valósítják meg, miután a városnak eddig az 54-es és az 53-as út forgalmát is el kellett bírnia.
Temerini Ferenc kiemelte, 5-6 nyomvonalváltozat közül választottak, és a résztvevők együttműködésének köszönhetően sikerült az ideálisat megtalálni. Nyul Zoltán hozzátette, az útszakasz egyaránt jól illeszkedik az épített és a természeti környezetbe.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.