Az útfejlesztéssel biztonságosabb lesz a vármegyei jogú város közlekedése: kiszélesítik a Tiszavasvári út egy szakaszát és két jelzőlámpás csomópontot is építenek.
Kiemelkedő jelentőségű csomópont válik biztonságosabbá Nyíregyházán a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. kivitelezésében. A Tiszavasvári út - Derkovits utca kereszteződésének fejlesztése TOP-pályázat keretében valósul meg, a vármegyei jogú város önkormányzata és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában.
A Tiszavasvári út 416 méteres szakaszán belül két csomópontot alakítanak át: a Derkovits és a Csalitos utcánál. Mindkét helyen 2x2 két forgalmi sávot és jelzőlámpás kereszteződést hoznak létre.
A Tiszavasvári út északi oldalán elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárút, déli oldalán pedig ezen túl járda is épül.
A munkálatokat 2022. novemberében kezdte meg a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt.
A kivitelezés a támfal építési feladataival kezdődött, amely kiemelkedő része a projektnek - tájékoztatta lapunkat Molnárné Varga Viktória projektvezető. Ennek során elvégezték az előkészítő földmunkákat, az elektromos kiváltási munkákat, villanyoszlopok elbontását a támfal környezetében, a földfal megtámasztásához a szádlemezek leverését és a támfal alaptest és szerelőbetonozását.
A monolit szerkezet 103 méter hosszú és 1,3-5,94 méter magas, és öt szakaszból áll majd, építése a következő hónapokban is folytatódik.
A kedvező időjárási körülményeknek köszönhetően idén januárban a csapadékvíz elvezető rendszer kiváltási munkái megkezdődtek. Ezzel egyidőben zajlanak a járdaépítési és a jelzőlámpás csomóponttal kapcsolatos feladatok.
Folytatódott a támfal kivitelezése, a jelzőlámpa kábelek fektetése, elektromos kiváltási munkák, az ivóvíz kiváltási munkák és a járdaépítés.
A következő hónapokban a Tiszavasvári útnak először a déli oldalán megépítik a járdát, kiszélesítik, aszfaltozzák az utat, ezt követően ugyanezekkel a feladatokkal haladnak az északi oldalon is, ahol elválasztás nélküli kerékpár- és gyalogutat létesítenek. Elkezdik a csapadékvíz elvezető rendszer kiépítését.
Ezzel párhuzamosan a többi területen is folyik a munka: befejezik a támfal kivitelezését és a csomópontokban kiépítik a jelzőlámpákat. A befejező fázisban korlátépítés, növénytelepítés és a végleges forgalomtechnika kiépítése lesz a feladat.
A projekt megvalósítása során több ütemben ideiglenes forgalomkorlátozásokat vezetnek be, de biztosítják a forgalom folyamatos haladását. Jelenleg a Derkovits utcát zárták le két hétre az ivóvízkiváltási munkák miatt. A főpályán mindkét irányban egy-egy sávon lehet haladni.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.