2024.05.02, Csütörtök

Hirdetés

A Bodrogköz városába vezető út rossz állapotú szakasza újult meg           

A Bodrogköz városába vezető út rossz állapotú szakasza újult meg           

magyarepitok.hu

2023.06.15. 18:01 - Hegedűs Gergely

A kivitelező HE-DO szakemberei hideg remix eljárást alkalmaztak a három hónap alatt lezajlott projekt során.

Hirdetés

Jelentős süllyedések, profiltorzulások és kátyúk megszüntetését eredményezte a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében a 3814-es út egy szakaszának rendbetétele – derült ki a kivitelező HE-DO csoport honlapján közzétett beszámoló szerint.


Márciustól júniusig lezajlott a kivitelezés

A megújult útszakasz egyrészt a Bodrogköz egyetlen magyarországi városának számító Cigánd felé biztosít összeköttetést Sárospatak felől. Ugyanakkor a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei Sárospatakból a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye felé is összekötő útnak minősül.

A munkálatok a Sárospatak‒Cigánd összekötő út 10+150 és 12+930 kilométerszelvénye között zajlottak le Sárospatak külterületi térségében. Vidó Zoltán főépítésvezető beszámolója szerint a 2780 méteres szakaszt a HE-DO idén március 20-án vette át, június elején pedig megtörtént a műszaki átadás-átvétel lezárása.


A régi áteresz helyén iker-áteresz épült

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában a biztonságos közlekedést szolgáló ideiglenes forgalomtechnika kiépítése után a kivitelező az előkészítő munkafolyamatokat végezte el, vagyis a padkanyesést és ároktisztítást a teljes szakaszon. A 11-es kilométerszelvény térségében a régi áteresz helyén iker-áteresz épült, mely új árokmeder burkolatokkal kiegészítve biztosítja a csapadékvizek elvezetését.

A kezdő munkálatokat követően hideg remix technológiát alkalmaztak a HE-DO szakemberei: azaz a teljes felületre változó vastagságú kőterítést és cementet adagoltak, amit marógéppel átkevertek mintegy 3.600 köbméter mennyiségben. „A javított alaprétegre 7 cm vastagságban 2.900 tonna aszfalt kötőréteget, majd 4 cm vastagságban 1.700 tonna aszfalt kopóréteget építettünk be.

Befejező munkafázisként 1.700 tonna zúzottköves padka készült, kihelyeztük a jelzőtáblákat és felfestettük a forgalomtechnikai burkolati jeleket” — árulta el Vidó Zoltán.

ÚtépítésSárospatakCigándHE-DOútfelújítás

Hírlevél

Hirdetés