Hidat és kapaszkodósávot is építenek, a projekt két vármegye területét is érinti.
Ütemterv szerint halad az északkeleti régió egyik fontos közlekedésfejlesztése: a 25-ös számú Kerecsend – Bánréve másodrendű főút Szentdomonkos és Borsodnádasd közötti 7,5 km-es szakaszát építik át. A kivitelezési feladatokat a SWIETELSKY Magyarország Kft. és a HE-DO konzorciuma végzi, a projektben a 25-ös főút teljes felújítása készül el:
A teljes szakaszon kapaszkodósáv épül, így 2+1 forgalmi sáv alakul ki.
A szélesítés miatt a szakemberek megépítenek 16 bevágás oldali gabionkosaras szerkezetű súlytámfalat, valamint 12 db - a hosszúsága miatt a magyarországi projektek viszonylatában kuriózumnak számító - töltés oldali erősített talajtámfalat is, melynek kivitelezésében a KM Építő Kft. is részt vesz.
A projekt részeként az 54+046,41 km szelvénynél épül egy új híd a Karácsony-völgyi patak felett, illetve a nyomvonalkorrekciók miatt ivóvízvezetéket, illetve telekommunikációs, valamint kis- és középfeszültségű áramhálózatot érintő közműkiváltások készülnek.
„A kivitelezési munkáltokat megelőzően mintegy 190.000 m2-en területelőkészítést végeztünk (ilyen például a bozót- és cserjeirtás, a favágás, a tuskókiszedés, valamint a kaszálás). Heves vármegyében hozzávetőlegesen 17,5 km alsóbbrendű közút lett kijelölve terelőútként, melyből mintegy10 km hosszúságban végeztünk burkolatfelújítási munkálatokat” - mondta Farkas Iván, a HE-DO projektvezetője.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában megvalósuló projekt célja érintett szakaszon a közlekedésbiztonság javítása, a balesetek számának csökkentése, az érintett települések életkörülményeinek javítása (zaj-, rezgés- és légszennyezés csökkentése) és az úthasználók járműüzemeltetési költségeinek csökkentése. A projektnek köszönhetően 2025 nyarától a 23-as és 25-ös számú főútakon Bátonyterenye-Bánréve közötti utazási idő jelentősen csökken.
Megindult a tervezés: a Tokaji borvidék fontos útjának következő szakaszán kezdődik meg felújítás.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.