Még az idén további négy útfejlesztési projekt indul a térségben.
Átadták hétfőn a Komárom-Esztergom vármegyei Csatka bekötő útját, a 3,3 kilométeres szakaszt 300 millió forint ráfordításával a Magyar Közút Nonprofit Zrt. újította fel. A közútkezelő saját kivitelezésben, teljes mértékben saját géplánc bevonásával valósította meg a felújítást.
Czunyiné Bertalan Judit, a térség fideszes országgyűlési képviselője az MTI-nek elmondta,
a Magyar falu program keretében megvalósult beruházás helyi jelentőségét az adja, hogy a 250 fős település számára kizárólag ez az út jelenti a közlekedési kapcsolatot a térséggel, Ácsteszérrel és Kisbérrel.
A bakonyaljai zsákfalu egyébként híres búcsújáró hely, minden év szeptember 8-án megrendezik a Kisasszony-napi búcsút, a szentkúti kegykápolnánál.
A közútkezelő tájékoztatása szerint a felújítás során az útburkolat helyreállításához közel 4000 tonna aszfaltot használtak fel. Kitisztították az út vízelvezető rendszerét, kicserélték az elhasználódott jelzőtáblákat, valamint a növényzetet is visszavágták.
A burkolatfelőjítás két rétegben, 8,5 centiméter vastagságban történt meg.
A társaság Komárom-Esztergom vármegyében még az idén megkezdi a banai bekötőút 5,3 kilométeres, valamint a hántai bekötőút 4,5 kilométeres szakaszának felújítását, megújul az Ács-Bábolna, valamint az Őrisáp-Bajót összekötő út.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.