Komárom ivóvízellátásának bővítését és a város ipari parkjának víziközműhálózat-fejlesztését az EuroAszfalt Kft. végzi el.
NFP Nemzeti Fejlesztési Programiroda Nonprofit Kft. és Komárom önkormányzata kihirdette a komáromi kutak felújításáról szóló Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program (KEHOP) támogatásában megvalósuló projekt nyertes ajánlattevőit. A Közbeszerzési Hatóság oldalán található információk szerint a tervezéssel egybekötött kivitelezéseket a Mészáros és Mészáros Kft. az EuroAszfalt Kft.-vel konzorciumban végzi el.
A hirdetményben foglaltak szerint a feladat három részből áll:
A város parti szűrésű fúrt kútjainak felújítása során folyamatos üzemmenet biztosítása mellett − az 12.000 köbméter/nap vízbázis kapacitásának biztosítása érdekében − a tartalék kutakat újból üzembe helyezik. A kutak korszerűsítésekor – többek között – elvégzik azok bélelését, betétszűrőzését, kicserélik a villamos szekrényeket és az erősáramú kábeleket, szivattyút építenek be, felújítják a kutak bekötővezetékeit.
A kutakat irányítástechnikai rendszerbe integrálják, és a kútfejek aknáit árvízvédelmi szempontok miatt kiemelik.
A város ivóvízellátásának bővítése érdekében emellett megtörténik a kutak gyűjtővezetékeinek és udvartéri vezetékeinek, valamint a Komárom és Ács közötti távvezeték kiváltása.
A Komáromi Ipari Park víziközmű-hálózatának fejlesztése érdekében az Északdunántúli Vízmű Zrt. (ÉDV Zrt.) regionális vízellátó rendszeréhez kapcsolódóan Tata és Komárom között egy olyan nagy kapacitású regionális ivóvíz-távvezeték kiépítése szükséges, melyen keresztül Tata és Tatabánya karszt-vízbázisaiból naponta 10.000 köbméter ivóvíz juttatható el a komáromi ivóvízellátó rendszerbe.
A távvezeték tervezett nyomvonalán körülbelül 50 út, vasút és vízfolyás keresztezéssel kell kalkulálni, továbbá Komáromban szükséges egy új, 1500 köbméteres víztorony tervezése és építése.
Kékinfrastruktúra fejlesztést zárt le Letkés uniós támogatással.
Két patak mederrendezését valósítaná meg Zalaegerszeg. A Nagypáli-pataknál záportározókat építenének, míg a Ságodi-pataknál egy 900 méteres szakaszon átalakítják a medret, hogy szabályozottan, károkozás nélkül elvezethessék a csapadékvizet.