A beágyazott szemcséket a Nap fénye tölti fel, a projektben elsősorban a veszélyes objektumok láthatóságát növeli a Magyar Közút.
Jól halad a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Komárom-Esztergom megyei projektje, melynek során különleges eszközzel növelik az Eurovelo6 nemzetközi kerékpárút biztonságát – derül ki a cég közleményéből. A közútkezelő kísérleti jelleggel gyantába ágyazott - úgynevezett fotolumineszcens boroszilikát anyagú - szemcséket kever a kerékpárút anyagába, amelyeket a nap fénye feltölt, az így kezelt felület világít a sötétben.
A közlekedésbiztonság javítását célzó kezelést elsősorban veszélyes gyalogátkelők, kerékpárutak, sávjelzések, járdák, sarokkövek, negyedkövek, lassítószigetek, úttartozékok kapják meg.
A megoldással közvilágítással el nem látott, jellemzően külterületi útszakaszok használata válik kényelmesebbé és biztonságosabbá, miközben az energiafelhasználás és fényszennyezés nem nő.
A fejlesztés a kerékpárút közkedvelt Duna-menti szakaszán történik meg, összesen több mint 2 kilométeren. A kivitelezés a hét elején kezdődött meg, várhatóan október végéig el is készülnek a munkálatok. Az eredmény már most jól látható – derül ki a beszámolóból.
A kísérleti szakaszon többféle koncentrációval látták el a felületet, hogy valós körülmények között tudják tesztelni, milyen összetételben hatékony ez a fajta anyaghasználat. A következő időszakban folyamatosan vizsgálják az így megépített szakaszt és az üzemeltetési tapasztalatok alapján döntenek a további alkalmazásról.
Ugyanilyen kritikus pont a két nagy tömegű nukleáris berendezés, az úgynevezett zóna-olvadékcsapda és a reaktortartály legyártása is.
Többek közt a feszes határidő, a páratlan volumen és a részfolyamatok külön tendereztetése is komoly kihívásokkal járt a debreceni SEMCORP-gyár építési projektjében. A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. ezzel együtt sorra nyerte el a tendereket a belépése után a kínai beruházónál. Suppán Máté projektvezető a kulturális különbségekről és áthidalásukról is beszélt a lapunknak adott interjúban.