2024.04.27, Szombat

Fontos állomásához érkezett a 8-as főút Várpalotát elkerülő szakaszának építése. Az elkerülő egyik vasúti hídjának a gerendáit két nagy teherbírású (130 és 200 tonna mozgatására alkalmas) daru segítségével emelte a helyére – adta hírül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A folyamat során a 120 méter hosszú és 29 méter széles vasúti híd összesen 30 acél elemet kapott, a gerendákat az 5,7 méter magas hídtámaszokra illesztették.

A kivitelező SDD Konzorcium - melynek tagjai a Dömper Kft., a Subterra–Raab Kft. és a Pannon–Doprastav Kft. – 5,9 km hosszan, új nyomvonalon építi Várpalota mellett a kétszer két sávos elkerülőt. Az útszakaszra két új vasúti hidat és három nagyobb közúti felüljárót emelnek, melyek 80-140 m hosszúak lesznek. Az 5,9 km hosszú főpálya mellett 2,4 km egyéb országos, illetve 2,35 km szerviz utat építenek, összesen 614 méter hosszan zajvédő falat is létesítenek.



Várpalota elkerülő nyomvonala kedvezőtlen, magas talajvizű altalajon keresztül halad, ezért egy speciális cellamatracos töltésalapozást kell végezni. A kivitelezés során háromszázezer köbméter útépítésre alkalmatlan agyagos altalajt cserélnek le.

A kivitelezés nettó összege 21.8 milliárd forint, a projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében uniós források felhasználásával valósul meg. A tervek szerint a közlekedők az elkerülőt 2017 év végén már használhatják.

A 190 km hosszú 8-as főút Székesfehérvártól az osztrák határnál levő Szentgotthárdig tart, az egyetlen egyszámjegyű főútvonal, mely nem a fővárosból indul. A 8-as út kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá alakítása a Székesfehérvár és Veszprém közötti 28,8 km-es szakaszon nyolc szakaszban valósul meg, a tervek szerint valamennyi szakasz el fog készülni 2018 végére.

(magyarepitestechnika.hu, magyarepitok.hu)

(fotók: NIF)

Galéria

Útépítésútépítéshídépítés8-as főútVárpalotagyorsforgalmi utakKÖZOP