A Duna Aszfalt, az A-Híd és a Strabag nettó négymilliárd forintos megállapodást kötött a település útjainak, csapadékelvezető rendszerének és csomópontjainak megújítására.
Kihirdették az érdi infrastrukturális fejlesztések magvalósítására kiírt közbeszerzés eredményét. A keretmegállapodás szerint ellátandó mélyépítési feladatokat a Strabag Általános Építő Kft., a Duna Aszfalt Kft. és az A-Híd Zrt. kivitelezi. A nettó 4 milliárd forint értékű keretmegállapodásban közhasználatú létesítmények építését, fenntartását, javítását, megújítását, fejlesztését jelölte meg a tájékoztató.
Ennek során többek közt az alábbi tevékenységek fordulnak elő:
Az erdihirado.hu szerint a kormány márciusban tette közzé a „Fenntartható közlekedésfejlesztés Érden” elnevezésű, 6,9 milliárd forint keretösszegű területi felhívását. Akkor kiderült, a város útjai három alprogram keretében újulnak meg. Felújítják, illetve átépítik az önkormányzati, nagy forgalmú csomópontokat, valamint a szintén önkormányzati, közösségi közlekedéssel érintett útszakaszokat, továbbá az állami tulajdonban lévő utakat, csomópontokat is.
Múlt szerdán T. Mészáros András polgármester egy 9 milliárd forintos programról számolt be, ami elsősorban a csapadékvíz elvezetési rendszer megújulását célozza. Az erdmost.hu azt írja, ennek egy része már idén el tud készülni, a projektek közül több már folyamatban van. Ezek során szabálytalan gázbekötéseket is kiváltanak, illetve szilárd burkolatot kap a Fürdő utca, felújítják az Ürmös utcát. Az átfogó fejlesztéshez kapcsolódik a Papi Földek záportározó tó építése, ami a tervek szerint idén elindul.
Régóta várt, kiemelt beruházás a Tárnoki út fejlesztése: itt a csapadékvíz elvezető építése mellett a régi gázcsövek kiváltása, valamint az utca szilárd burkolattal ellátása történik meg. A polgármester beszámolójából az is kiderült, két csomópont átépül, illetve felújítják a Szent István utat.
A szennyvízhálózatot is fejlesztik a városban, az eddig kimaradt bekötésekre is sor kerül a Karolina, Mély, Diósdi és Antal utcán, emellett rekonstrukciók is történnek.
A lapunk már korábban beszámolt egy további érdi projektről: az A-Híd kivitelezésében két híd épül a 30-as és a 40-es számú vasútvonal felett, továbbá útépítés és útfelújítás is zajlik.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.