A Székesfehérvárt és Dunaújvárost összekötő főúton a Szabadegyháza-ipartelepet elkerülő szakaszt építik fel.
2018 júniusától a teljes 62-es úton 90 km/órás sebességgel haladhatnak az autósok - derült ki a szabadegyházi elkerülő út projektnyitó rendezvényén. A Soltút Útépítő Fenntartó és Kereskedelmi Kft. és az S-Útvonal Építőipari Fővállalkozó Zrt. közös kivitelezésében megvalósuló szakasz költsége nettó 3,16 milliárd forint.
A 2,9 kilométer hosszú kétszer egysávos szakasz elkészültével a 62-es út teljes rehabilitációja megvalósul. A Fejér megye két nagyvárosát összekötő út felújítása ugyanis már korábben elkészült, továbbá megépültek a perkátai és a seregélyesi elkerülő utak, egyedül Szabadegyházán kell lelassítaniuk az autósoknak.
Simon László kormánymegbízott szerint a megyének különösen fontos az útvonal, amiből már csak ez a láncszem hiányzott. Kifejezte reményét, hogy a beruházóktól megszokott minőségben fog a fejlesztés megvalósulni.
Az előkészítési munkák jól haladnak, a humuszfelszedés zajlik, jövő héten pedig elkezdik a betonalapréteg lefektetését.
Az útvonalon kialakítanak:
Egriné Ambrus Andrea, Szabadegyháza polgármestere jelezte a helyiek aggodalmát az útszakasszal kapcsolatban, ami szerinte megnehezíti majd a közlekedést Szabadszállás és az ipartelep között. A beruházást felügyelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szóvivője, Kiss Boglárka válaszában elmondta: sikerült szóbeli megerősítést szereznie arról, hogy az összeköttetéshez szükséges többszintes vasúti átjárót a gépjárműforgalom előtt is nyitva fogják tartani.
Átlagosan 842 137 forintra nőtt az építőipari kontármunkákból származó lakossági kár mértéke, ami 3,4 százalékkal magasabb az előző évhez képest. Bár csökkent a kontárkárosultak aránya, a bizalom nem mozdul: a szakemberek teljesítményét továbbra is átlagosan 3,6 csillagra értékeli a lakosság. Megdöbbentően sok a negatív tapasztalat, amelyek szájról szájra terjednek, és erősítik az szakemberekkel szembeni negatív előítéletet – derül ki a Mapei Kft. lapunkhoz eljuttatott Építőipari Bizalmi Index 2025 kutatásából.
Először alkalmazták Magyarországon és rögtön 36 méteres magasságban a PERI moduláris homlokzati állványrendszerét. Budapest szívében, Ferencvárosban a fenntartható építészet jegyében elkészült Metrodom Green 513 lakásos épületének homlokzatát összesen 7000 négyzetméteren borítják örökzöld növények. A lenyűgöző látványt nyújtó zöldfalak kialakítását az első ütemben a PERI állványrendszerei segítették.