2024.04.24, Szerda
Ezzel a fejlesztéssel közös terminálról indulhatnak a BKK és Volánbusz járművei is Kelenföldön – online várják a véleményeket
BFK

Ezzel a fejlesztéssel közös terminálról indulhatnak a BKK és Volánbusz járművei is Kelenföldön – online várják a véleményeket

BFK, magyarepitok.hu

2021.07.09. 14:49

A BFK projektjének köszönhetően a BKK és a Volánbusz buszai integrált tömegközlekedési csomópontból indulhatnak majd, P+R parkolók is épülnek.

Már korábban beszámoltunk a Kelenföldi vasútállomáson jelentős fejlesztések végrehajtására készül a Budapest Fejlesztési Központ (BFK). Az állami szervezet a témában konzultációt is indított, melyben jelenleg is várják (még július 21-ig) az érintettek hozzájárulását a tervezéshez azzal, hogy egy online kérdőívben mondhatják el véleményüket a projektről.

Ahogyan Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója a Facebookon megfogalmazta arról várnak válaszokat, hogy „a Kelenföld vasútállomást, az Etele teret és az őrmezői oldalt használó utazók, az ide érkező Volán-járatok utasai, illetve a környék lakossága körében arról, milyen igényeket, elvárásokat támasztanak a fejlesztéssel kapcsolatban.”

 

Régen várt fejlesztés valósul meg

A vezető szakember kifejtette: a legfontosabb változás a beruházás eredményeként az lenne, hogy

az elővárosi Volánbusz-járatok végállomása átkerül az Etele térről az őrmezői oldalra, így a mai ideiglenes végállomás és parkoló helyett a metró eredeti koncepcióját megvalósítva egy kulturált BKK- és Volánbusz-végállomás, emellett több P+R parkoló épülne a kelenföldi csomópont nyugati oldalán.

Mint emlékeztet, a fejlesztési elképzelés nem újkeletű, mivel eredetileg a négyes metró indulása után nem sokkal kész lett volna az őrmezői oldalon egy autóbusz-terminál. Végül a metrófejlesztés során ez az elem nem épült meg. Miután a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa, a kormány és a fővárosi önkormányzat közös döntéshozó szerve azonban 2021. márciusában fejlesztés megvalósításáról döntött, így megkezdődhet a tervezés. A tervező kiválasztása jelenleg is folyamatban van, az előkészítést a kormány európai uniós támogatással finanszírozza a BFK számára.

 

Közös, fedett terminálról indulhatnak a BKK- és a Volánbuszok is

A fejlesztés előnyei közé tartozik, hogy a Volánbusz járatai az új végállomásra egyszerűbben, rövidebb úton, gyorsabban, kevesebb üzemanyaggal juthatnak el, mivel nem kell az Egér út felé kerülniük.

Így a Volánbusz és a BKK járatai a jövőben egy közös, fedett terminálról indulhatnak, ahol a buszra zárt helyen lehet majd várni. Az utasok az új épületben a most még hiányzó szolgáltatásokat elérve várakozhatnak a buszokra.

 

A Dél-Budai Centrumkórházra is gondolnak

A BFK vizsgálja a kereskedelmi funkciók, más szolgáltatások, például nyilvános illemhely létrehozatalát, továbbá az Etele téri oldalon a meglévő és felszabaduló területek hasznosítását, gyalogos és kerékpáros hálózat fejlesztését és a zöldfelületek kialakítását. Ezekről is véleményt mondhatnak most a kérdőív kitöltői.

A projekt része a kelenföldi csomópont átfogó funkcionális továbbfejlesztésének átgondolása is, beleértve a közelben tervezett Dél-budai Centrumkórház villamosos megközelíthetőségének vizsgálatát.

Mindemellett a fejlesztés részeként a tervek szerint a kelenföldi P+R-kapacitás is növekszik legalább 1500-ra csak az őrmezői oldalon, ennek érdekében egy többszintes parkolóházat tervezünk. A kerékpárosok számára új kerékpártárolók létesülhetnek, emellett taxidrosztok, K+R parkolók (ahol csak rövid időre állhat meg az autó, amíg az utasok kiszállnak) is lesznek.

A BFK jelenleg is zajló felmérésében külön kérdések foglalkoznak

  • az átszállók és a helyi lakosok igényeivel, a
  • terület jelenlegi adottságával,
  • megítélésével,
  • az elvárt jövőbeni funkciókkal
  • és a tájépítészeti kialakítással is.

 

 

A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.

Iparági hírekBudapest Fejlesztési Központ (BFK)KelenföldbuszpályaudvarvasútBudapest