A programban öt szakmát érintően tértek át az online oktatásra, amely során a diákok videokonferencián és gyakorlati feladatok útján sajátíthatják el az ismereteket.
Naderi Zsuzsa, a KÉSZ Csoport szakképzési szakértője elmondta: a összesen 100 fő vesz részt a duális szakképzés keretében futó KÉSZ-es programban, akik hat szakmában és három városban – Budapesten, Szegeden és Kecskeméten – folytatják tanulmányaikat. Külön büszkeséget jelent a szakképzés tekintetében, hogy kivételesen alacsony a lemorzsolódás: a képzés kezdete óta mindössze egy fő került ki a kiinduló létszámból.
A járványügyi helyzetre való tekintettel a KÉSZ Csoport számos intézkedést vezetett be a szakképzés átalakítására.
A tanműhely digitális átállása 2 hét alatt valósult meg. Az átállás fokozta a cégcsoporton belüli együttműködést, és a szakképzési csapat építésére is pozitív hatással volt.
Az oktatók számára – azoknak is, akiknek eddig kevésbé volt otthonos a digitális térben való mozgás – sikerült kiaknázni a táv- és digitális oktatásban rejlő lehetőségeket, és az online világ nyújtotta alternatívákat az előnyükre fordítani.
Húsz végzős tanuló részére teremtették meg a tanműhelyi oktatás biztosítását, hozzásegítve őket ahhoz, hogy a végzést követően azonnal munkába tudjanak állni – ezzel a lehetőséggel 15 személy élt. Mindez a szükséges egészségügyi intézkedések betartása mellett – maszk használata, kellő távolságtartás, kézmosás-fertőtlenítés – valósul meg.
Összesen 73 főnek digitális módon szervezik meg a gyakorlati képzést, melyhez külön módszertant alakítottak ki.
A Google Osztályterem segítségével tanulócsoportokat hoztak létre, így a Szia KÉSZ! Digitális Tanműhelyben 5 szakmában és 10 tanulócsoportban tanulnak a diákok.
Digitális munkarendben oktatják a hegesztő, az épület- és szerkezetlakatos, a mechatronikus karbantartó, a villanyszerelő és gépi forgácsoló szakmákat. Minden oktató gyakorlatonként minimum egy alkalommal videokonferencián lép kapcsolatba a diákokkal – ezek során a tanulók gyakorlati feladatokat kapnak. Ezek a feladatok elsősorban olyan szakmai alapozó ismereteket érintenek, mint a műszaki rajz és rajzolvasás, műszaki mérések vagy villamossági alapok, tehát olyan területek, melyek tekintetében szakmai tudás-, illetve kompetenciahiányok mutatkoztak.
Az oktatók szorosan együttműködnek az iskolákkal, és tájékoztatják őket a tanulók haladásáról.
A KÉSZ a szakoktatóinak informatikai és módszertani támogatást nyújtott, illetve a tananyagbankban található tartalmak átdolgozásában és a feldolgozás során a megfelelő módszertan illesztésében is segített.
zen kívül összekapcsolták a különböző városokban hasonló szakmákat oktató kollégákat, így nagyot léptek előre a szakmai együttműködések terén is – tette hozzá Naderi Zsuzsa.
Összesen 12 fő számára – az iskola kérésére – az iskola gondoskodik a digitális munkarendben történő oktatásról.
A KÉSZ Csoport számára az is világossá vált, hogy a kialakult digitális oktatás hogyan építhető be a jövő gyakorlati képzésébe. Ezek között szerepel többek közt:
A duális szakképzés digitális átállás előnyei között említhető a digitális képességek és a tanítási módszertani eszköztár bővülése, valamint a szakmai elméleti ismeretek oktatásának tartalmi és módszertani ismereteinek fejlődése, melyre a jövőben is építeni fognak.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.