2024.11.21, Csütörtök
Digitális térbe költözött a KÉSZ Csoport duális képzése
A KÉSZ tanműhelye (Fotó: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu)

Digitális térbe költözött a KÉSZ Csoport duális képzése

magyarepitok.hu

2020.04.20. 16:01 - Almási Krisztina

A programban öt szakmát érintően tértek át az online oktatásra, amely során a diákok videokonferencián és gyakorlati feladatok útján sajátíthatják el az ismereteket.

Hirdetés

Naderi Zsuzsa, a KÉSZ Csoport szakképzési szakértője elmondta: a összesen 100 fő vesz részt a duális szakképzés keretében futó KÉSZ-es programban, akik hat szakmában és három városban – Budapesten, Szegeden és Kecskeméten – folytatják tanulmányaikat.  Külön büszkeséget jelent a szakképzés tekintetében, hogy kivételesen alacsony a lemorzsolódás: a képzés kezdete óta mindössze egy fő került ki a kiinduló létszámból.

A járványügyi helyzetre való tekintettel a KÉSZ Csoport számos intézkedést vezetett be a szakképzés átalakítására.

A tanműhely digitális átállása 2 hét alatt valósult meg. Az átállás fokozta a cégcsoporton belüli együttműködést, és a szakképzési csapat építésére is pozitív hatással volt.

Az oktatók számára – azoknak is, akiknek eddig kevésbé volt otthonos a digitális térben való mozgás – sikerült kiaknázni a táv- és digitális oktatásban rejlő lehetőségeket, és az online világ nyújtotta alternatívákat az előnyükre fordítani.

 

Így zajlik a digitális oktatátás (Fotó: KÉSZ Csoport)


Megoldották a tanműhelyi oktatás lehetőségét

Húsz végzős tanuló részére teremtették meg a tanműhelyi oktatás biztosítását, hozzásegítve őket ahhoz, hogy a végzést követően azonnal munkába tudjanak állni – ezzel a lehetőséggel 15 személy élt. Mindez a szükséges egészségügyi intézkedések betartása mellett – maszk használata, kellő távolságtartás, kézmosás-fertőtlenítés – valósul meg.

Összesen 73 főnek digitális módon szervezik meg a gyakorlati képzést, melyhez külön módszertant alakítottak ki.

A Google Osztályterem segítségével tanulócsoportokat hoztak létre, így a Szia KÉSZ! Digitális Tanműhelyben 5 szakmában és 10 tanulócsoportban tanulnak a diákok.

 

Így zajlik a digitális oktatátás (Fotó: KÉSZ Csoport)


Gyakorlati feladatokat kapnak a diákok a digitális térben

Digitális munkarendben oktatják a hegesztő, az épület- és szerkezetlakatos, a mechatronikus karbantartó, a villanyszerelő és gépi forgácsoló szakmákat. Minden oktató gyakorlatonként minimum egy alkalommal videokonferencián lép kapcsolatba a diákokkal – ezek során a tanulók gyakorlati feladatokat kapnak. Ezek a feladatok elsősorban olyan szakmai alapozó ismereteket érintenek, mint a műszaki rajz és rajzolvasás, műszaki mérések vagy villamossági alapok, tehát olyan területek, melyek tekintetében szakmai tudás-, illetve kompetenciahiányok mutatkoztak.

Az oktatók szorosan együttműködnek az iskolákkal, és tájékoztatják őket a tanulók haladásáról.

A KÉSZ a szakoktatóinak informatikai és módszertani támogatást nyújtott, illetve a tananyagbankban található tartalmak átdolgozásában és a feldolgozás során a megfelelő módszertan illesztésében is segített.

zen kívül összekapcsolták a különböző városokban hasonló szakmákat oktató kollégákat, így nagyot léptek előre a szakmai együttműködések terén is – tette hozzá Naderi Zsuzsa.

Összesen 12 fő számára – az iskola kérésére – az iskola gondoskodik a digitális munkarendben történő oktatásról.

 

Így zajlik a digitális oktatátás (Fotó: KÉSZ Csoport)


A jelenlegi helyzetben szerzett pozitívumok a jövőben is használhatók

A KÉSZ Csoport számára az is világossá vált, hogy a kialakult digitális oktatás hogyan építhető be a jövő gyakorlati képzésébe. Ezek között szerepel többek közt:

  • hatékonyabb, eredményesebb kommunikáció a tanulókkal a tanműhelyeken kívül,
  • bizonyos tananyagrészek eredményesen kiválthatók digitális tananyaggal,
  • műszaki ismeretek elsajátítása digitális módszerekkel (pl. műszaki rajzolvasás),
  • a hiányzások (pl. betegség) esetén a pótlások egyik eszköze lehet.

A duális szakképzés digitális átállás előnyei között említhető a digitális képességek és a tanítási módszertani eszköztár bővülése, valamint a szakmai elméleti ismeretek oktatásának tartalmi és módszertani ismereteinek fejlődése, melyre a jövőben is építeni fognak.

Iparági hírekKÉSZ Csoportoktatáskoronavírusdigitalizáció

Hírlevél

Hirdetés