A HBM Soletanche Bachy SMART szolgáltatása több szektorban is népszerű.
Amikor kompaktabb mélyépítési projektek dinamikus megvalósítására van szükség, kiemelt szerep jut a gyors és magas hatékonyságú kivitelezésnek, az ügyféllel való szorosabb kapcsolattartásnak. A HBM SMART (Small, Agile, Rapid Team) üzletága erre kínál innovatív megoldást.
A hazai speciális mélyépítésben meghatározó szerepet betöltő HBM kisebb volumenű munkákra szakosodott egységéről lapunkban legutóbb az év elején írtunk, akkor Liskány Diána üzletágvezető mutatta be részletesen a SMART-ot.
A HBM nemrég arról számolt be Facebook-oldalán, hogy elnyerték a Soletanche Freyssinet Innovation Awards versenyének különdíját a közép-európai, közel-keleti és afrikai leányvállalati zónában a SMART üzleti modellért.
Az üzletág létrehozásával a HBM nemzetközi, piacvezető tapasztalatát és szaktudását már a rövidebb átfutási idejű, sokszor mindössze 2-3 napos mélyépítési projektek megvalósítására is mozgósítani tudja.
A HBM egy olyan piaci rést azonosított, amire a SMART tökéletes megoldásnak bizonyult: eddig már több mint 30 ügyfelet szolgáltak ki.
Ahogy arról korábban is beszámoltunk - többek között a királyegyházi cementgyár beruházása kapcsán - a SMART az ipari szektorban kiemelkedően jól teljesít. A szolgáltatás itt kifejezetten ideális egy-egy projekt mélyépítési kihívásainak megoldására, különösen az olyan megrendelők és generálkivitelezők számára, akik a rövid határidő ellenére sem akarnak kompromisszumot kötni a minőség tekintetében, vagy a legkorszerűbb és fenntartható technológiák alkalmazásában. Ilyenek például a kitermelt talaj nélküli cölöpözés, vagy az ultraalacsony szén-dioxid-kibocsátású beton használata. A SMART szolgáltatása tehát olyan innovációt képvisel a mélyépítés területén, amely ígéretes irányvonalakat mutat a kisebb volumenű projektek hatékonyabb kezelésére a jövőben is.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.