A myPlan.cloud, a kifejezetten építőipari felhasználásra készült dokumentumkezelő szoftver, egyre nagyobb teret hódít, jól ismert nagy hazai szereplők és nemzetközi vállalatok is letették már a voksukat mellette.
Valóban óriási előnyök származnak abból, ha egy projekt minden résztvevője egy helyen láthat át minden tervet, hibajegyet, és minden követhető, ki mit töltött fel, kapott meg, vagy hagyott jóvá. Egyszerűsíti az életet és elkerülhetők a félreértések, sőt a jogi viták is.
A szoftver sikere mögött feltehetőleg az áll, hogy a fejlesztő céget egy építőipari vállalkozás hozta létre és jól tudják, mire van szükség a mindennapokban.
Jól ismert helyzet, amikor komplex projektek jóváhagyási folyamatainál sokszereplős, hosszas levelezések alakulnak ki, ahol már nagyon könnyű elveszteni a fonalat, hogy ki milyen dokumentumot küldött, mi melyik email-ben van, és hogy biztos jó verzió került-e jóváhagyásra. Sok a dokumentum és sok a vesztenivaló is.
A myPlan.cloud többek között ennek feloldására fejlesztett ki egy felületet, ahol a fájlokat jól áttekinthető rendben tarthatjuk és előre elkészíthető jóváhagyási sémákat tudunk használni, benne a részt vevő személyekkel.
Így világosan, másodpercre pontosan látszik, ki mit, mikor hagyott jóvá és kinek mit kell még jóváhagynia. A program segítségével a beépítésre szánt anyagok jóváhagyási folyamatát is könnyedén végig tudjuk vinni. Hamar kiderül, hogy temérdek időt és levelezést lehet, így megspórolni.
Hasonló a helyzet a tervek revízióinak kezelésével is. Nem ritka, hogy egy-egy kivitelező csoport az átláthatatlanság következtében akár egy héten keresztül egy elavult tervből dolgozik, ami végül pótmunkák formájában sokmilliós veszteséget okozhat. A szoftverrel ezeket kerülhetjük el, mivel egyértelmű struktúrával és színekkel jelzi, melyik a legfrissebb revízió.
A szoftveren belül QR kódokkal tudjuk ellátni az egyes tervrajzokat, ezeket pedig a kivitelezők akár minden munkakezdéskor le tudják olvasni telefonjukkal, ahol egyértelmű jelzést kapnak, hogy a legújabb tervből dolgoznak-e vagy sem. Ha igen, akkor zöld, ha nem, akkor piros jelzést kapnak.
Szintén QR kódokkal tudunk ellátni beépített elemeket, gépeket, amit aztán később bármikor leolvashatunk és megkaphatjuk például a hozzá kapcsolódó engedélyeket, gyártói leírásokat, láthatjuk meddig érvényes rá a garancia, ki szervizelte utoljára, és minden egyéb fontos információ azonnal kinyerhető a szoftverrel, amit egyébként másképp nehézkes lenne megkeresni.
A myPlan.cloud-ban beépített hibajegykezelő rendszer van, amivel már könnyebb a dolgunk. Az egyes hibák helyét meg tudjuk jelölni magán a tervrajzon, be tudjuk karikázni a kifogásolt részt, képet csatolhatunk róla, illetve megjegyzést is írhatunk hozzá.
Delegálhatjuk a javítási feladatot határidővel ellátva és a rendszer automatikus értesítést küld az érintetteknek.
Arra is van lehetőség, hogy a tervrajzon akár egyszerre megjelenítsük az összes hibát, ahol a jelölők színei mutatják, melyiknek mi az aktuális státusza, így “térben is átlátva”, egyszerre kaphatunk átfogó képet, melyik jegy került lezárásra, mi van javítás alatt és mi az, aminek még nem kezdtek neki.
A kivitelező illetve a beruházó cégek is, két területen tudnak jelentős összegeket megtakarítani a szoftverrel. Egyrészről a fölösleges adminisztráció bérköltéségével, azaz levelezések, telefonos ügyintézések csökkentésével, a másrészről pedig a pótmunkák, többletmunkák, hibás tervkezelések, és az időben ki nem javított hibák kiküszöbölésével.
A cég weboldalán lévő kalkulátorral, mely múltbéli projektek mért adatain alapszik. Mi magunk is utánaszámolhatunk, mennyit takaríthatunk meg. Tanulságos eredmények jönnek ki.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.