Az építőipari kommunikáció és marketing területén végzett úttörőtevékenységét emelte ki az ÉKM Kincses Péter munkáját méltatva.
A Budapesti Műszaki Egyetem Dísztermében június első vasárnapján tartották a nagy hagyományokkal bíró Építők Napját. Az eseményen az ágazati érdekképviseletek, kamarák és kormányzati képviselők idén is elismerésekkel díjazták az építőiparban véghez vitt, példaértékű teljesítményeket. Az Építési és Közlekedési Minisztérium nevében Határ Renáta, a minisztérium helyettes államtitkára adott át elismerő okleveleket azon szakemberek számára, akik kiemelkedően hozzájárultak az épített környezet fejlesztéséhez, az ágazati tudás és gyakorlat gyarapításához.
Az idei gálán lapunk közvetlenül is érintett volt, hiszen Kincses Péter, értékesítési vezetőnket, az ÉVOSZ Médiatagozatának vezetőjét is miniszteri elismeréssel jutalmazták.
Az elismeréshez tartozó laudáció a szakember építőipari kommunikáció és marketing területén végzett úttörőtevékenységét emelte ki. Emellett az iparág társadalmi megítélésének javítását szolgáló marketingkommunikációs szakmai díjak létrehozását is külön hangsúlyozták a miniszteri elismerésben.
A Magyar Építőket immár 8 éve erősítő munkatársunk alapvetően nem számított a kitüntetésre. „Talán épp ezért esett különösen jól, mert nem egy-egy konkrét projektre szólt, hanem tágabban: az elmúlt évek kommunikációs munkájára az építőiparban. Számomra ez azt jelzi, hogy nemcsak láthatóvá vált, hanem értéket is képvisel az, amin dolgozunk a csapattal.”
Hangsúlyozta, az elismeréssel illetett eredmények egy hosszabb építkezés részei.
„A Magyar Építők 10 éves útja, az ÉVOSZ Médiatagozat, a Duna Group Szabadegyetem, a marketingkonferencia-sorozatok mind ebbe az irányba mutatnak; és egyáltalán az a törekvés, hogy a hazai építőipar kommunikációja tudatosabb, hitelesebb és nyitottabb legyen.”
A díj súlyára utalva úgy fogalmazott, számára ez az elismerés nem egy befejezett munka eredménye, hanem inkább lendületet ad a folytatáshoz. „Úgy érzem, most kell igazán rákapcsolni. Felelősséget érzek a díj iránt is, és azok iránt, akik már megkapták: szeretném, ha méltó folytatása lenne annak, amit eddig felépítettünk.”
Kérésünkre pár szóban a most elkönyvelt sikerhez vezető útra is visszatekintett. „A pályafutásom az egyetemen indult, amikor megalapítottuk az Ybl Szakmai Napot. Ezt követően a Magyar Építők szerkesztőségében tanultam meg a média működését és az üzletet — itt nőttem fel szakmailag. Amit azóta elértem, az annak is köszönhető, hogy mindig volt lehetőség kreatív ötleteket megvalósítani: elég csak a Szabadegyetemre, a Tehetséggondozásra vagy az ÉVOSZ Médiatagozatra gondolni.
Ez az elismerés nem születhetett volna meg a biztos háttér nélkül, amit a feleségem, a kollégáim, a mentorom és vezetőm Oltyán József, valamint Koji László, az ÉVOSZ elnökének bizalma adtak.”
Kérdésre válaszolva az ágazati helyzetre is kitekintett. „A megoldást én sem tudom egy szóval megmondani, és munkát sem tudok az ágazatnak azonnal hozni — de egy dologban biztos vagyok: a tudatos kommunikáció stratégiai jelentősége sosem volt ekkora, mint most.
A jó piaci pozícionálás, a transzparencia súlya drámaian megnőtt, és komolyan befolyásolja a vállalatok jövőjének sikerességét. Nem érdemes másokra bízni, hogy milyen kép alakul ki rólunk.”
Zárásként azt is kifejtette, hogy a média komoly átalakulás előtt áll: „A mesterséges intelligencia, az új keresőalgoritmusok világában újfajta tartalom- és platformstratégiákra van szükség. Nekünk, akik az iparági kommunikációval foglalkozunk, ez egy fontos feladat. Emellett nagy hangsúlyt szeretnék helyezni arra, hogy a fiatalokat jobban bevonjuk, megszólítsuk, de a fenntarthatóság is izgalmas téma előttünk. Azt hiszem, idén is lesz még miről írni… Addig is: szeressétek az építőipart!”
A SZABADICS Ride Company Challenge nemcsak rekordokat döntött, hanem emlékezetes közösségi élménnyé is vált a résztvevők és családtagjaik számára.
A ÉVOSZ az új 3 százalékos államilag támogatott ingatlanhitel-bejelentésre reagált.