Az európai vasutak történetének legnagyobb vasúti villamosítási szerződését 1,77 milliárd eurós összeggel kötötték meg.
A Cobra és az Elecnor vállalatokból álló spanyol Cobelec Rail Baltica vállalati szövetség nyerte el az új Rail Baltica vasútvonal teljes villamosítását. Az épülő vasútvonal Lengyelországot, Litvániát, Lettországot és Észtországot fogja összekötni. A most szóban forgó projekt az európai vasutak történetének legnagyobb vasúti villamosítása, amelyet 1,77 milliárd euróért végeznek el - írja a zdopravy.cz.
A múlt héten aláírt szerződés 870 kilométernyi új vasútvonal teljes villamosítására vonatkozik, összesen 2403 kilométernyi vágányt lefedve. Az első szakasz értéke 949 millió euró, és a tervek szerint 2030-ra készül el.
„Azáltal, hogy egyetlen beszállítót választunk a projekt megvalósításához, nagyobb hatékonyságot érünk el, és a költségek hatékonyabb kontrollját biztosítjuk” – idézte a híroldal Aiga Benfelde-t az RB Rail befektetési társaságtól a 2022 óta zajló közbeszerzési verseny lezárása után, amelyben négy konzorcium vett részt.
Az új vonalat egy 25 kV-os 50 Hz-es váltakozó áramú rendszer fogja meghajtani. Összesen tíz vontatási erőmű lesz rajta. Az új vonal építése jelenleg mindhárom balti országban folyamatban van. Észtországban több mint 100 km-nyi vonal építése folyik. Lettországban jelenleg főként Lecava közelében, az ország déli részén dolgoznak. Jelentős projektek zajlanak ugyanakkor a rigai központi csomópont termináljain és a repülőtéren. Litvániában is folytatódik az építkezés a Kaunas–Panevėžys szakaszon, ahol jelenleg 77 km pálya épül.
Többek közt megújult a meglévő vasúti pálya, és megépült az új második vágány a 120-as számú vasútvonalon Békéscsaba és Lőkösháza között.
A Mecsekalja-Cserkút állomáson is elkezdik a pálya felújítását, valamint Pécs és Mecsekalja-Cserkút között 1300 méteren ívkorrekciót, síncseréket végeznek.