2024.10.14, Hétfő
Éjszakai munkákkal kezdte az A-Híd és a V-híd a százhalombattai vasút újjáépítését
(fotók: NIF Zrt.)

Éjszakai munkákkal kezdte az A-Híd és a V-híd a százhalombattai vasút újjáépítését

NIF Zrt.

2017.03.10. 14:41 - Hegedűs Gergely

A Kelenföld és Százhalombatta közötti 20,5 kilométeres vonalon a vasúti pálya teljes egészében átépül, 120 km/órás sebességet lehetővé téve.

Hirdetés

Éjszakai munkavégzéssel kezdte meg a korszerűsítést a Kelenföld-Százhalombatta vasúti vonalon a V-Híd Zrt. és az A-Híd Zrt. alkotta konzorcium. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapján az áll, Érd állomáson már részleges vágánybontást is végeztek, valamint a helyére emeltek két több mint nyolc tonnás portálgerendát.

A képre kattintva galéria nyílik - fotók NIF


Emellett Érd felső megállóhely és Százhalombatta állomás között megindult a felsővezetéki oszlop alaptestek betonozása, és az oszlopok állítása, szerelése.


 

A vonatforgalom a nappali munka mellett is megmarad

A többi területen jelenleg a munkaterület előkészítő munkák folynak: többek között bozót-és cserjeirtás, a felvonulási útvonalak kijelölése és geodéziai munkák zajlanak. A munkavégzés éjszakai vágányzár ideje alatt folyik.

Április közepén várható nappali vágányzári munkák keretében Érd állomás teljes vágányhálózatának átépítése a vonatforgalom folyamatos fenntartása mellett. Szintén áprilisban kezdődik Budafok megállóhely felújítása a régi felvételi épület bontásával.


Ezeket tartalmazza a teljes átépítés

A Kelenföld és Százhalombatta közötti 20,5 kilométeres vonalon a vasúti pálya teljes egészében átépül a projektben. A nettó 51 milliárdos beruházásban a felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépül, korszerű energia távvezérléssel, ezzel együtt korszerűsítésre kerül az áramellátást biztosító villamos alállomás Érd állomáson.

Az állomásokon új peronok, rámpák, liftek, perontetők épülnek korszerű térvilágítás rendszerrel. 13 km hosszan zajvédő falakat emelnek, a szintbeni átjárók egy részét külön szintű átjáró váltja. Az állomásépületek megújulnak vagy teljesen újjáépülnek állapotuktól függően.

Az állomások és megállóhelyek körzetében 182 férőhelyet biztosító P+R parkolókat, valamint 100 kerékpártárolót hoznak létre.

A fejlesztéssel felszámolják a sebességkorlátozást, a megújult pálya nagyrészt 120 km/órás sebességgel lesz járható a NIF tájékoztatása szerint.

A projekt tervezését az Uvaterv Zrt. és az Utiber Kft. végezte.

Galéria

A-Híd Zrt.V-Híd Építő Zrt.Mi épül?vasútfejlesztésÉrdBudafokSzázhalombatta

Hírlevél

Hirdetés