A beruházás Orosháza központi részén az A-Mezőgép Kft. munkájával valósul meg.
Már 75%-os készültségen áll az A-Mezőgép Kft. az orosházi csatornaépítési projekttel. A beruházás Orosháza központi részén és attól keletre található területen - a Könd utca, Eszperantó utca, Eötvös utca, Lázár Vilmos utca, Dózsa György utca, Szabadság tér és Huba utca között – valósul meg. A projekt több mint 434 millió forintból jön létre, melyből közel 163 millió forint saját forrás.
A szerződéskötés 2019 szeptemberében történt, majd egy hónapos előkészítő munkát követően, 2019 októberben kezdődött a kivitelezés az Eötvös, majd a Dózsa utcákban. Jelenleg 75 %-os készültségen áll a projekt, a csatornaépítési munkák az Eszperantó utca kivételével befejeződtek.
„A következő hónapokban el kell még végezni a befogadó, Keleti övárok kijelölt részeinek burkolási munkáit, továbbá 2 darab zsilip kiépítését és a burkolat helyreállítási munkákat is” – nyilatkozta lapunknak Tószegi Tamás, az A-Mezőgép Kft. műszaki igazgatója.
„Jelenleg csak kisebb helyreállítási munkákat végzünk, mert egy keresztező gázvezeték kiváltási munkáit az üzemeltető előreláthatóan csak Április végén tudja elvégezni az Eszperantó utcában” – tette hozzá az igazgató.
A beruházás fő célja, hogy a klímaváltozás miatt egyre gyakrabban jelentkező, nagy intenzitású csapadékvizek gyors elvezetését biztosítani tudja a város. Ennek érdekében szükséges a meglévő főgyűjtő-csatornák szelvényméretének bővítése és egy új tehermentesítő csatorna építése is a Könd, Eszperantó és Eötvös utcán keresztül.
A fentiek mellett a fejlesztés során az alábbi beavatkozások is megvalósulnak:
A feladat részeként a kivitelezőknek el kellett bontani az Eötvös utcában meglévő, üzemelő, nagyméretű, nyíltszelvényű árkot, majd ezeket az elemeket nagyobb mélységben kellett visszaépíteni, majd egy egyedileg kialakított födémelemmel lefedni, zárt csatornává alakítva azt.
„Ezen kívül nagyon megnehezítette a munkát, hogy az építendő csatorna nagy szelvénymérete miatt, a tervezett mélységben nagyon sok közműkeresztezéssel találkoztunk, mely közműveket ki kellett váltani” – ismertette Tószegi Tamás.
„Viszont a megrendelő mindenben segítette a munkánkat és a lakosság is nagyon türelmesen, megértően viselte el a forgalomkorlátozások miatti kellemetlenségeket. A szerződés szerinti befejezés 2020.09.12., de igyekszünk a munkát Július végére befejezni” – mondta a műszaki igazgató.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.