A STRABAG Generálépítő Kft. által vállalt kivitelezés várhatóan másfél évig tart.
Az M3-as metró felújításához kapcsolódóan, annak kiegészítéseként korszerűsíti a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a gyalogos aluljárót a Határ út metróállomásnál – adta hírül lapunk márciusban, a szerződés hatályba lépésekor.
A BKK friss közleménye szerint
a szükséges engedélyek megszerzése után az üzemi térben végzett bontási munkákkal folytatódott a Határ út metróállomáshoz kapcsolódó gyalogos aluljáró felújítása.
A munkákat a STRABAG Generálépítő Kft. végzi el, az aluljárót tartalékkeret nélkül nettó 2,098 milliárd forintos szerződéses értéken újítja fel. A munkához szükséges forrást a Fővárosi Önkormányzat biztosítja. Az aluljáró üzemi terében zajló bontási munkák egyelőre nem érintik a gyalogosforgalmat. A Határ úti kivitelezés várhatóan másfél évig tart.
A projekt során többek között
A felújítás ideje alatt a Határ úti metróforgalom biztosítva marad, a kivitelező szakemberei úgy szervezik a munkákat, hogy minél kevésbé akadályozzák az arra járók közlekedését.
A végéhez közeledik Balatonfüreden a személyhajó kikötő megközelítését szolgáló bejáró móló és vitorlás kikötő átfogó felújítása. A modernizáció során a STRABAG szakemberei egy hazánkban még újdonságnak számító amerikai partfalépítési technológiát is alkalmaztak a Balaton medrében, ezenkívül megerősítették és kiszélesítették a mólót, megújultak a közművek, valamint a vitorlás kishajó kikötő.
Huszonötezer köbméter törmelék keletkezett az állampárti időszak félkatonai szervezetének, a Munkásőrség Országos Parancsnokságának, iskolájának és a kollégiumának bontásából, amelyet a ZÁÉV végzett el. A Gellért-hegyen álló vasbeton épületek bontási hulladékait 98 százalékban újrahasznosították. A telken a tervek szerint a Mathias Corvinus Collegium új központja épülhet fel.