Nyilvános előzetes piaci konzultációt indított a BKK a Milleniumi Földalatti Vasút korszerűsítésére. A koncepció szerint a földalatti vonalát teljesen akadálymentesítenék, új megálló épülne a Hungária körútnál, a meghosszabbítás lehetőségeit pedig még vizsgálja a BKK.
Az M1-es Metróvonal Budapest első metróvonala, 1896-os megnyitásával a kontinentális Európa első földalatti vasútvonala. Az 1973-as meghosszabbítása és az 1987-es felújítását követően 2014-ben készült el a fejlesztési, meghosszabbítási terve – olvasható a BKK (Budapesti Közlekedési Központ) honlapján.
A Millenniumi Földalatti Vasút vonalának hossza a főváros többi metró- és villamosvonalához képest rövidebb, ráadásul átszállási kapcsolatai is hiányosak. Noha az M2-es és az M3-as metróra közvetlenül át lehet róla szállni, de nem érhető el vele sem az 1-es, sem a 2-es villamos, valamint a vasút sem - írják. A metró környezetében nincs elegendő hely nagy P+R parkoló kialakítására, a vonal nem akadálymentesített, a rajta közlekedő szerelvények elavultak.
A BKK most Előzetes Piaci Konzultációt hirdetett a Milleniumi Földalatti Vasút rekonstrukciójának tervezésére.
A tervezett beruházás céljai között szerepel a vonal meghosszabbítása, az átszállási lehetőségek fejlesztése, valamint a vonal akadálymentesítése. A jelenlegi koncepció szerint a földalatti vonalát teljesen akadálymentesítenék, új megálló épülne a Hungária körútnál, hogy könnyebben legyen elérhető az 1-es villamos. A földalatti meghosszabbítási lehetőségeit, annak pontos nyomvonalát vizsgálja a BKK, összefüggésben a Rákosrendezőre tervezett fejlesztéssel – közölte lapunkkal a közlekedésszervező társaság. Hozzáteszik: jelenlegi koncepció szerint az M1-es földalatti végállomása továbbra is a Vörösmarty téren maradna, a Vigadó téri meghosszabbítás kikerült a tervek közül.
A műszaki leírás az M1-es földalatti meglévő szakaszára, valamint a tervezett meghosszabbításra vonatkozó feladatokat mutatja be. A vállalat lapunknak hangsúlyozta:
a BKK előzetes piaci konzultáció után, keretmegállapodás megkötésére kívánja meghirdetni a tervezési munkát. Ez lehetőséget teremt arra, hogy az egyes ütemek külön-külön, a rendelkezésre álló források függvényében valósulhatnak meg.
Az eredeti ütemek a korábbi, mára elvetett meghosszabbításhoz és műszaki tartalomhoz kapcsolódtak, de a Rákosrendező térségében tervezett fejlesztések miatt szükségessé vált a tervek újragondolása, azok pontosítása.
A tervek megvalósítása:
Hozzáteszik, hogy a tervezőnek a megrendelő jelenléte mellett egyeztetnie kell a folyamatban lévő tervezési vagy kivitelezési projektek tervezőivel, projektvezetőivel, és szükség esetén beruházóival, kivitelezőivel.
A részletes műszaki leírás az EKR-rendszerben a tárgyi előzetes piaci konzultáció dokumentumai között érhető el.
Az EKP 2021 júliusától ad lehetőséget a hivatalos, nyilvános párbeszédre a közbeszerzések előkészítése során, mellyel az ajánlatkérő felméri a piac lehetőségeit és visszajelzéseit. Ez az alkalom a vállalkozók számára egyedülálló lehetőség, hogy:
Az Előzetes Piaci Konzultáció egy lehetőség a vállalkozások számára, hogy már a közbeszerzési eljárások ELŐTT megismerjék a tervezett beszerzések irányát, követelményeit, és akár visszajelzést adjanak az ajánlatkérőnek – olvashatók a háttérinformációk az mkik.hu oldalán.
A STRABAG az új orosházi aszfaltkeverő üzemét energiatakarékos berendezésekkel és megújuló energiaforrásokkal szerelte fel. Az üzem képes a kisebb környezeti terhelést jelentő mérsékelten meleg hőmérsékletű aszfaltok előállítására és a visszanyert aszfalt újrahasznosítására is.
Önkormányzati forrásból mintegy 1,7 milliárd forintot fordít Kaposvár a közvilágítási rendszerének rekonstrukciójára. A beruházástól a közvilágítási költségek 40 százalékos megtakarítását várják.