2024.03.19, Kedd
Kezdődhet az M8-as gyorsforgalmi út tervezése
Illusztráció (Dernovics Tamás/magyarepitok.hu)

Kezdődhet az M8-as gyorsforgalmi út tervezése

magyarepitok.hu

2019.06.25. 10:28 - Almási Krisztina

Az összesen mintegy 100 kilométeres, 2x2 sávos út Kecskemétet köti majd össze Dunavecsén és Dunaújvároson át az M7-es autópályával.

Hirdetés

Az M8-as gyorsforgalmi út Kecskemét és az M7-es autópálya közötti szakaszát négy cég, az Unitef-83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt., a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az Utiber Kft. és a Tura-Terv Kft. tervezheti meg közel 7,8 milliárd forintért – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. A megbízás a kiviteli terveken kívül magába foglalja a környezeti hatástanulmány és tanulmányterv, valamint az engedélyezési tervek készítését is.

A régóta tervezett M8-as gyorsforgalmi út Kecskemétet Dunavecsén és Dunaújvároson át köti össze az M7-es autópályával.

Az M7-es és Dunaújváros közt megvalósuló, mintegy 50 kilométeres, 2x2 sávos gyorsforgalmi út egy darab autópálya csomóponttal, hat egyéb csomóponttal, egy komplex pihenővel és két egyszerű pihenővel épül meg. A Dunavecse és Kecskemét közti, szintén mintegy 50 kilométeres szakaszon három csomópontot, egy komples pihenőt és két egyszerű pihenőt alakítanak ki.

A NIF Zrt. beruházásában a fizikai paramétereket tekintve az alábbiakat valósítják meg:

  • forgalmi sáv szélessége: 3,5 méter,
  • középső elválasztó sáv szélessége: 3 méter,
  • padkaszélesség: 1,5 méter,
  • burkolatszélesség: 2x8 méter.

Az M8-as Székesfehérvár alatt éri el majd az M7-es autópályát, ide új csomópont épül. Innen tovább már ma is 2x2sávos út vezet Veszprémig, de cél az osztrák határ elérése Szentgotthárd  környékén. A Dunaújvárosi új Duna híddal együtt már elkészült az M8-asnak egy kis szakasza, amely kapcsolatot teremt az M6-os autópályával.

ÚtépítésM8-asM7-es autópályaútépítésKecskemétDunaújvárosDunavecseUtiber Kft.Unitef-83 Zrt.Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.Tura-Terv Kft.

Hírlevél

Hirdetés