Az összesen mintegy 100 kilométeres, 2x2 sávos út Kecskemétet köti majd össze Dunavecsén és Dunaújvároson át az M7-es autópályával.
Az M8-as gyorsforgalmi út Kecskemét és az M7-es autópálya közötti szakaszát négy cég, az Unitef-83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt., a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az Utiber Kft. és a Tura-Terv Kft. tervezheti meg közel 7,8 milliárd forintért – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. A megbízás a kiviteli terveken kívül magába foglalja a környezeti hatástanulmány és tanulmányterv, valamint az engedélyezési tervek készítését is.
A régóta tervezett M8-as gyorsforgalmi út Kecskemétet Dunavecsén és Dunaújvároson át köti össze az M7-es autópályával.
Az M7-es és Dunaújváros közt megvalósuló, mintegy 50 kilométeres, 2x2 sávos gyorsforgalmi út egy darab autópálya csomóponttal, hat egyéb csomóponttal, egy komplex pihenővel és két egyszerű pihenővel épül meg. A Dunavecse és Kecskemét közti, szintén mintegy 50 kilométeres szakaszon három csomópontot, egy komples pihenőt és két egyszerű pihenőt alakítanak ki.
A NIF Zrt. beruházásában a fizikai paramétereket tekintve az alábbiakat valósítják meg:
Az M8-as Székesfehérvár alatt éri el majd az M7-es autópályát, ide új csomópont épül. Innen tovább már ma is 2x2sávos út vezet Veszprémig, de cél az osztrák határ elérése Szentgotthárd környékén. A Dunaújvárosi új Duna híddal együtt már elkészült az M8-asnak egy kis szakasza, amely kapcsolatot teremt az M6-os autópályával.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.