Hajdúszoboszló és Ebes középületeinek fejlesztése a Debrecen-Ebes vasútfelújítási projektek részeként készül el.
Folyamatosan zajlik az Ebes-Debrecen vasúti vonalszakasz teljes átépítése, melyről legutóbb augusztusban számoltunk be. Nemrég a dehir.hu jelentetett meg új információkat a fejlesztésről a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) információi alapján.
Az R-Kord Kft. és a V-Híd Építő Zrt. közös kivitelezésében zajló, 73 milliárdos fejlesztésben 160 km/órás közlekedésre alkalmas, modern vasúti létesítményekkel felszerelt pályát adnak át. A projekt a Püspökladány-Ebes, valamint az Ebes-Debrecen közötti vasútvonal felújítását foglalja magában. A két szakaszon összesen 39 kilométernyi fejlesztés valósul meg.
A NIF nemrég a beruházásban szintén megújuló állomásokról közölt híreket. Az ebesi vasútállomáson elkészült az új peron, az új perontető is és a padok is, valamint a váróterem felújítására is sor került. A fejlesztés részeként felújították az aluljárót is.
Hajdúszoboszlóban a felvételi épület átépítése a nyári hónapokban kezdődött meg, így a használatához egyelőre ideiglenes megoldásokat vetettek be. Ennek megfelelően a váróterem és a vizesblokk is konténerben működik jelenleg, ugyanúgy mint a jegykiadás. A beruházás elkészültével az átépített megálló várhatóan sokkal komfortosabb lesz. A hajdúszoboszlói állomáson egy széles peront is átadnak majd, ahol az aluljáró képül meg. A perontetőt később itt is egészen az aluljáróig fogják kiépíteni.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.