Az R-Kord és a V-Híd munkálataival 160 km/órás közlekedésre alkalmas, modern vasúti létesítményekkel felszerelt pályát adnak át összesen 39 kilométeren Püspökladány és Debrecen között.
Újabb fázisába lépett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában két projektben épülő Püspökladány-Ebes, illetve Ebes-Debrecen vasúti felújítás és fejlesztés, melyeken az R-Kord Kft. és a V-Híd Zrt. dolgozik. A két szakaszon összesen 39 kilométernyi építkezés valósul meg, melynek következtében 160 km/h sebességgel haladhatnak majd a vonatok a Hajdu-Bihar megyei pályán.
A beruházások során több vasútállomást átépítenek, illetve felújítottak, az ebesi vágányhálózatot korábban már forgalomba is helyezték, illetve Kaba és Hajdúszoboszló állomásain is zajlanak a munkálatok. Ezekben a létesítményekben várhatóan 2019 végéig adják meg az ideiglenes forgalmi engedélyt. Emellett több hídépítési feladatot is elvégez az R-Kord és a V-Híd.
A munkálatok előrehaladásával több vasúti átkelőt is lezártak, melyeket eddig használhatott a forgalom. A NIF hatályos közleménye szerint Püspökladány és Ebes között az alábbi átjárókat vonták ki a használatból:
A projektben a vasúti sínek fejlesztése, az állomások vágányhálózatainak modernizálása és a hídépítések mellett dolgoznak többek között az elektronikus biztosítóberendezési, összevont vasúti forgalomirányítási, valamint távközlési és utastájékoztatási rendszerek korszerűsítésén is. A környéken élők nyugalmának érdekében zajvédő falak épülnek Hajdúszoboszlón és Ebesen. Az állomások mellett pedig P+R és B+R parkolókat adnak át, új közlekedési lehetőségeket teremtve a tömegközlekedést használóknak.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.