Ezzel a beruházással és az M86-os meghosszabbításával összeér a gyorsforgalmi gyűrű az M1-es és az M7-es között.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a TED-en közzétette az M76-os autóút Zalaegerszeg és Körmend közötti szakaszát érintő tervezői közbeszerzést. A leendő nyertesnek többek közt a kétszer kétsávos szakasz tanulmánytervének és környezetvédelmi hatástanulmányának (KHT) elkészítése, valamint környezetvédelmi engedély megszerzése lesz a feladata.
A jelenleg is épülő M76-os első lépésben Zalaegerszeget köti be gyorsforgalmi hálózatba, az M7-essel összekapcsolva a megyeszékhelyt. A kivitelezés alatt álló Balatonszentgyörgy-Zalaegerszeg szakaszt a most szóban forgó projekt nyugati irányba folytatja Körmendig: a tervezendő út mintegy 28 kilométeres hosszúsággal, új nyomvonalon éri majd el a Vas megyei várost.
Körmendet ugyanakkor északi irányból is eléri majd egy meghosszabbodó gyorsforgalmi út: ebben a cikkben számoltunk be nemrég arról, hogy az M86-os egy 26 kilométeres új szakaszt kap Szombathely és Körmend között.
A NIF most megjelent közbeszerzéséből kiderül, az új nyomvonal a tervezett M9-es autóút zalaegerszegi északkeleti csomópontjából indul. A kivitelezés alatt álló járműipari tesztpályától északra haladva, többnyire a Zala és Vas megyehatárt érintve, a 76-os főúttól északra halad. Vas megye határát átlépve keresztezi a Rába-folyó völgyét. A projekt emiatt egy hidat is magában foglal, a lehető legkisebb mértékben érintve a Natura2000 védettségű területeket.
Az új út másik végpontja Körmend közelében a tervezett M80-as, és M86-os, valamint a 8-as és 86-os főutak által határolt csomópontnál lesz. Utóbbi egyben az M86-os végpontja is, ahogy azt korábban jeleztük.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.