A 7,5 kilométeres 2x2 sávos út nem csak a helybeliek életét teszi könnyebbé, hanem a Balaton északi partjára tartókét is. A munkát a Strabag végzi el.
Legutóbb augusztusban írtunk a veszprémi elkerülő négysávosításának régen várt fejlesztéséről, amikor elkezdték keresni a kivitelezőt. Most az uniós közbeszerzési értesítőből kiderül: a Strabag Építő Kft. fogja elvégezni munkát a beruházás első ütemén mintegy 25,84 milliárd forintból a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából.
A 8-as főút Veszprémet elkerülő szakasza a litéri csomópont és a budapesti csomópont között jelenleg is négysávos. A budapesti csomópont és a balatonalmádi leágazás között viszont csak háromsávos az elkerülő. Az almádi és a füredi elágazás közötti 1 km-en újra négysávos, ám azután az elkerülő nyugati végét jelentő csatári csomópontig közel 6 kilométeren keresztül már csak kétsávos.
Azért is különösen fontos az építkezés, mert a Balaton északi partjára tartó autósok nagy forgalmat jelentenek, ettől pedig rendszeresen dugók alakulnak ki. Az új út ezeket szünteti majd meg: ezzel a veszprémiek és az áthaladó forgalom is jól jár majd.
A Strabag által vállalt fejlesztés a várostól a város déli részén fekvő füredi csomópont és a Veszprémtől keletre található litéri csomópont között zajlik le. A beruházás befejeztével itt teljes mértékben kétszer két sávon és fizikai elválasztással lehet majd haladni, külön szintű csomópontok használatával. Emellett többek között:
Továbbá még keresztező és bekötő utakat is építenek, párhuzamos földúthálózatot is elkészítenek. Korábbi információk szerint ez a beruházási ütem 2022-re készül el.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.