A beruházással elkészül a Debrecent Nagyváraddal összekötő kerékpárút egy újabb jelentős szakasza.
Beemelték a Tépe és Berettyóújfalu között épülő több mint 8 kilométer hosszú új kerékpárút műtárgyának két előregyártott vasbeton hídgerendáját. A Nagy-ér csatorna feletti munkálatokat a kivitelező HE-DO Kft. végzi az alvállalkozó KM Építő Kft. közreműködésével.
A nettó 945 millió forintból megvalósuló beruházással elkészül a Debrecent Nagyváraddal összekötő kerékpárút egy újabb jelentős hosszúságú, még hiányzó szakasza.
A NIF Zrt. által kiírt közbeszerzési eljáráson nyertes kivitelező HE-DO Kft. a már említett több mint 8 kilométeren:
A most épülő, két szakaszból álló kerékpárút az M4-es gyorsforgalmi út megvalósítása során már megépült kerékpárúthoz csatlakozik. Az egyik szakasz a tépei Rákóczi utca és az M4-es gyorsforgalmi út között épül 4,9 kilométer hosszon, míg a másik, 3,4 kilométeres szakasz az M4-es gyorsforgalmi út és a berettyóújfalui hipermarket között kerül kialakításra.
A tavaly szeptemberi ünnepélyes alapkőletétel után mindkét szakaszon a régészethez kapcsolódó földmunkák és a régészeti feltárások indultak meg, amelyek egészen novemberig elhúzódtak. Ennél fogva a HE-DO Kft. szakemberei csak a feltárásoktól érintetlen területeken tudták megkezdeni a kerékpárút építését.
„A munkaterület átvételét követően a régészeti kutatások miatt a tépei oldalon 3,5 kilométer hosszú, míg a berettyóújfalui oldalon mintegy 2,2 kilométer hosszú szakaszon tudtunk zavartalanul dolgozni” – számolt be az új kerékpárút munkálatairól Gajdos Richárd, a HE-DO Kft. építésvezetője.
A régészeti munkák befejezése után idén január közepére elkészült a teljes 8,3 kilométeres hosszon a meszes talajstabilizáció.
„Márciusra befejeztük a védőréteg építését és folyamatosan zajlott a kerékpárút monolit szegélyének kialakítása. Azon szakaszokon, ahol az út mindkét oldalán megépítettük a szegélyt, ott a mechanikai stabilizáció építése is megkezdődött. A napokban jutottunk el a Nagy-ér csatorna feletti kerékpáros híd egyenként 16,8 méter hosszúságú, 2 darab vasbeton hídgerendájának beemeléséhez. A következő időszakban folytatódik a szegélyek építése, valamint a berettyóújfalui részen egy nagyjából 600 méter hosszú szakaszon aszfalt próbabeépítést végzünk majd” – mondta Gajdos Richárd.
A beruházás várható befejezési határideje 2020 júniusa.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.