A beruházással elkészül a Debrecent Nagyváraddal összekötő kerékpárút egy újabb jelentős szakasza.
Beemelték a Tépe és Berettyóújfalu között épülő több mint 8 kilométer hosszú új kerékpárút műtárgyának két előregyártott vasbeton hídgerendáját. A Nagy-ér csatorna feletti munkálatokat a kivitelező HE-DO Kft. végzi az alvállalkozó KM Építő Kft. közreműködésével.
A nettó 945 millió forintból megvalósuló beruházással elkészül a Debrecent Nagyváraddal összekötő kerékpárút egy újabb jelentős hosszúságú, még hiányzó szakasza.
A NIF Zrt. által kiírt közbeszerzési eljáráson nyertes kivitelező HE-DO Kft. a már említett több mint 8 kilométeren:
A most épülő, két szakaszból álló kerékpárút az M4-es gyorsforgalmi út megvalósítása során már megépült kerékpárúthoz csatlakozik. Az egyik szakasz a tépei Rákóczi utca és az M4-es gyorsforgalmi út között épül 4,9 kilométer hosszon, míg a másik, 3,4 kilométeres szakasz az M4-es gyorsforgalmi út és a berettyóújfalui hipermarket között kerül kialakításra.
A tavaly szeptemberi ünnepélyes alapkőletétel után mindkét szakaszon a régészethez kapcsolódó földmunkák és a régészeti feltárások indultak meg, amelyek egészen novemberig elhúzódtak. Ennél fogva a HE-DO Kft. szakemberei csak a feltárásoktól érintetlen területeken tudták megkezdeni a kerékpárút építését.
„A munkaterület átvételét követően a régészeti kutatások miatt a tépei oldalon 3,5 kilométer hosszú, míg a berettyóújfalui oldalon mintegy 2,2 kilométer hosszú szakaszon tudtunk zavartalanul dolgozni” – számolt be az új kerékpárút munkálatairól Gajdos Richárd, a HE-DO Kft. építésvezetője.
A régészeti munkák befejezése után idén január közepére elkészült a teljes 8,3 kilométeres hosszon a meszes talajstabilizáció.
„Márciusra befejeztük a védőréteg építését és folyamatosan zajlott a kerékpárút monolit szegélyének kialakítása. Azon szakaszokon, ahol az út mindkét oldalán megépítettük a szegélyt, ott a mechanikai stabilizáció építése is megkezdődött. A napokban jutottunk el a Nagy-ér csatorna feletti kerékpáros híd egyenként 16,8 méter hosszúságú, 2 darab vasbeton hídgerendájának beemeléséhez. A következő időszakban folytatódik a szegélyek építése, valamint a berettyóújfalui részen egy nagyjából 600 méter hosszú szakaszon aszfalt próbabeépítést végzünk majd” – mondta Gajdos Richárd.
A beruházás várható befejezési határideje 2020 júniusa.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.