A balatoni dugókat várhatóan jelentős részben megszüntető útépítés nemrég rajtolt el.
Áprilisban vette át a munkaterületet a Strabag Építő Kft. a veszprémi déli elkerülő négysávosításán, a beruházás már zajlik: legutóbb májusban zártak le egy 1,3 kilométeres pályaszakazt az építkezéshez júliusig. Június 10-től pedig az Almádi és Füredi csomópont közötti kerékpárút-átvezetést zárták le, mivel egy kerethíd kiépítéséhez bontási munkákat végeznek előkészületként.
Az összesen 25,84 milliárd forintos projektben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásával nagyot lép előre az Észak-Balaton közlekedése, 7,5 kilométeren újul meg, illetve bővül 2x2 sávosra az út. A fejlesztés megyeszékhelytől keletre fekvő litéri leágazás és a balatonfüredi csomópont közötti pályán zajlik:
Mivel a tó északi partjára tartó autósok egy része a közvetlenül a part mentén futó út helyett erre kerül, ez nagy forgalmat jelent, amitől rendszeresen dugók alakulnak ki. Az új út ezeket szünteti majd meg: ezzel a veszprémiek és az áthaladó autósok is jól járnak majd.
Az elhasználódott pálya felújításán és szélesítésén kívül a 8-as főút általános fejlesztésére is sor kerül még. Ennek során többek között elkészül 3 híd (különszíntű csomópont), a Budapesti útnál, az Almádi útnál, illetve a Füredi útnál. Összesen 6 szintbeli csomópontot is átadnak, illetve fejlesztik a 73-as és a 7217-es utak, valamint a Dornyai Béla utca és a Tirat-Carmel utca egyes szakaszait is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.